Probleem Durango Dex410R

Hey iedereen

Gisteren nog eens gaan rijden in Charleroi. Ik had gehoopt de Durango eens goed aan de tand te voelen, maar dit is deels aan mijn neus voorbij gegaan (gelukkig had ik de goede oude B4 nog bij :D)

Nu het probleem met de Durango is dat hij tijdens het rijden precies een klikkend geluid maakt... De eerste rondjes had hij dit niet en ineens kwam dit enorm op...

Ook merk ik dat hij een klik maakt wanneer je hem op de grond over een bepaald punt heen en weer duwt...

Het gekke is dat Stewie zijne dit ook heeft...

Heeft er iemand een idee wat dit kan zijn?

Grtz
Kurt

ps Gonzo aangename kennismaking ;)

vast 1 van de kroontandwielen te los in 1 van de bakjes, zou eens de boel uit elkaar en opnieuw in elkaar zetten

Bedoelen jullie het shimmen van het gehele diff (grote tandwiel) of in het diff zelf?

Doeme heb de boel pas open gehad :D leek me alles toch in orde...

Het volledige diff schimmen zodat het goed contact heeft met de pinion. Kan zijn dat het plastiek hem nog moest zetten toen ie nieuw was. Ook opletten bij de mbx6 hiermee, al heb ik er zelf nog geen probs mee gehad. Als je jouw mesh op tijd checkt zul je geen problemen hebben.

Dat las ik laatst aan als je nieuwe diffs shimt mogen ze best strak zitten aangezien ze nog elkaar moeten inslijten.

Zoals SSI zegt mesh regelmatig blijven checken want je tanden worden langzaam maar zeker dunner en diffhuizen lodderen vaak uit over tijd.

Neen inderdaad, Durango heeft geen plastic :)

Heb enkele tips gekregen van Gonzo, zal dit eens van het weekend proberen uit te pluizen :)

dat effect is even groot als de verf van uw veren afkrabben om een andere springrate te verkrijgen.
Zelfs de kleur van de wielen is van meer belang. ;)

Bij een 1/8 niet...
Heb zelf geen 1/10, maar dit was wel een van de dingen waar ik aan moest denken. Zoals hij het probleem beschrijft lijkt het dat er 2 tandwielen doorslippen.

Back