probleem met airbrush

Zoals er wordt aangegeven zal H&S een zeer goede airbrush zijn. Maar dan denk ik weer; waarom wordt deze dan 2e hands aangeboden, is er iets mee aan de hand, zijn de o-ringen nog wel goed enz. enz. Ik ben altijd wat huiverig hierover, dat was b.v. ook over 2e hands aangeboden nitro motoren en accupacks. Mijn motto: blijf ervan af. Ik heb mij hier al vaak aan die steen gestoten. ( BEN DUS GEEN EZEL ) :D :D
En om een nieuwe aan te schaffen voor alleen maar wat te experimenteren met weatheren vind ik veel.

Maar nogmaals; de revell verf die jullie verdunnen met water, zijn dat van die kubusvormige potjes? Want hier staat niets op van een airbrush, maar over penselen.

Hans

Wat betreft de kwaliteit van de H&S airbrushes.
Dit is absoluut waar.
Als je er 1 te koop ziet staan is het meestal een 2e spuit geweest of iemand die een nog betere airbrush wil kopen.
De Evolution is echt een geweldige spuit.
Deze heb ik zelf, nadat ik een H&S Ultra heb ingeruild hiertegen en het is echt een stap voorwaarts.
de Infinity is zeg maar de beste.
en ook andere merken kunnen weer beter zijn.

mochten de rubbers niet goed zijn koop je een setje ringetjes en rubbertjes en je bent klaar. Wat dat betreft hoef je er niet snel een miskoop mee te doen.,
 
de pakkingen in een H&S evolution kun je voor 7,50 vervangen (compleet setje) dus daar hoef je het niet voor te laten, enige waar je wel voor moet waken zijn kromme naalden...
 
Heb nu een Badger 150 gekocht met M-nozzle, de problemen blijven bestaan. En deze behoord toch niet tot de mindere. Spuit met faskolor verdunt met water, op 2 bar. En nog steeds blijft deze pulserend en/of de verf "sterf uit " tot er niets meer uitkomt. Wat doen ik, na 4 nieuwe airbrushes, nog steeds verkeerd?
Is er iemand in de omgeving van Eindhoven die mij hierbij kan helpen, ik vraag alleen om dit probleem op te lossen en geen werkstukken te spuiten.

Al vast bedankt voor eventuele reacties.

Hans
 
Hans,

zou genoeg verdunnen 1 drup verf 2 / 3 drup water en zou de druk tussen de 1 en 1.5 bar houden, wat doet hij als er geen verf meer uitkomt en je zet de trekker geheel open?
 
De badger 150 heeft geen "eindstop " je kan de trekker meteen helemaal opentrekken. Maar omdat ik een beginner ben op airbrush-gebied, heb ik zelf een instelbare eindstop gemaakt. Anders moet ik teveel dingen tegelijk in de gaten houden.
Ik wil fijn spuiten, dus de naald kan ik niet ver opentrekken, en nu lijkt het erop dat de verf droogt bij de nozzle, en als ik hem verder opendraai komt er op een moment een overvloed aan verf.
Daarna draai ik hem weer naar het gewenst niveau en alles begint opnieuw.

Nu heb ik zojuist op de site van faskolor gelezen dat de lak onverdund ( maximaal thee-lepel op flesje) in de airbrush moet en de druk op 50 psi = 3,5 Bar, bij een medium-nozzle. Hier vind je wel wat met google, maar veel doen de verf toch meer verdunnen, zoals ik. Nu kan ik mij voorstellen dat bij sterk verdunde lak, de naald ver dicht moet draaien, waardoor er pigment deeltje parten gaat spelen. Als je de lak onverdund gebruikt moet de naald verder open, waardoor de pigment niet een verstopping veroorzaakt.

Ik ga morgen dit proberen en laat dit weten, want ik maak zeker een principiële fout bij mijn 4 airbrushes.

Hans
 
full

Hans,

werk zelf met een Badger 150 ,denk dat het probleem ligt bij de verdunning je kan proberen gedestileerd water of reducer/verdunner van Createx Wicked voorkomt tip dry, doorspuiten doe ik met glassex tot nu geen problemen gehad,
werk met tamiya, Vallejo,

Jan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Badger 150 vind ik een prima brush :)

Zelfs met de dunste naald kan je redelijk strakke strepen maken na wat oefenen



.
 
Heb eindelijk mijn probleem gevonden wel mede dankzij door Eric Dijkstra en knars22 . Op de DVD die ik bij airbrush Almere heb gekocht, zag ik dat er verf rechtstreeks uit het flesje in de airbrush ging, onverdund dus. Deze verf van faskolor is best wel dik. Ik heb altijd gehoord dat de verf " melk-dun " moest zijn om te spuiten en heb dus ook zodanig de verf verdunt gehad. Als ik fijn wilde spuiten moest ik de naald zover dichtdraaien dat, volgens mij, de pigment korrels de verstopping veroorzaakte. Op de site van faskolor staat ook dat je de verf onverdund moet gebruiken bij een druk van 40 tot 70 psi ( 50 psi = 3,44 bar ) dit is veel te hoog, een druk van 1,5 tot 2 bar is voldoende.
Gelukkig kan ik nu eindelijk beginnen.
Zie hieronder mijn allereerste resultaat

full


Hans
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top