Probleem met auto

• Topicstarter Topicstarter Jasper92
  • Startdatum Startdatum
J

Jasper92

Guest
Hallo,

Als eerste zal ik me even voorstellen.
Ik ben Jasper, ik ben 17 jaar en woon in Utrecht. Deze hobby is totaal nieuw voor mij, heb hier voor alleen maar met enkele honey bee helikopters gevlogen.

Ik heb sinds een paar dagen een nieuwe nitro auto gekocht, de Inferno buggy. Nu ben ik de laatste dagen bezig geweest om de motor in te rijden en goed af te stellen. Dat ging me allemaal redelijk goed af. Vanmiddag tot me verbazing tijdens een ritje (8e tankje) schoot de auto opeens in de volle toeren zonder dat de auto vooruit ging, dus ik snel rennen naar de auto en hem uit zetten. Nu, als ik de auto start, kan ik wel gas geven wat ik wil, maar de wielen draaien gewoon niet! Soms gaat de auto ook uit zichzelf vol gas geven en stopt niet en dan reageert de auto ook totaal niet op de zender. Als ik de auto vooruit duw (als die uit staat) hapert/blokkeren de wielen soms. Nu kijk ik naar het plastic tandwieltje, en daar zijn toch wel wat gesleten plekken waar tandjes missen, is dit misschien het probleem dat ervoor zorgt dat de wielen niet meer draaien? Dit zou ik toch wel flink balen vinden aangezien dit pas het achtste tankje is :(

Jasper

als je zwarte tandwiel (spur) kapot is heb je natuurlijk iets niet goed gedaan.
zat de moter er al op of heb je die er zelf op moeten schroeven ?
het kan namelijk dat de speling tussen de tandwielen niet goed afgesteld is.
ik zou het midden diff even los maken en dan kijken of de auto wel goed rolt.
als dit niet zo is dan de wieldiffs controleren of die wel goed rondgaan.
draait je tandwiel op je moter wel ?
anders kan de koppeling kapot zijn.
dus kort samen gevat.
de auto stap voor stap nakijken waar hij hapert en als je er niet uitkomt gewoon een reactie plaatsen dan zal ik kijken of ik je verder kan helpen

Hopelijk gaat dit je dan wat vlotter af dan het loshalen van een cilinderbus, Marc. :mrgreen:

Over dat tandwiel; bij de Inferno 7.5 (ik neem aan dat je die hebt, die gebruiken namelijk plastic tandwielen) is het een vaak voorkomend probleem dat de tandwielen het begeven. Een beter idee is om meteen de metalen versie aan te schaffen, deze kan heel wat meer hebben.
Als dan de auto nog steeds blijft haperen, is het misschien mogelijk dat je motor niet goed is afgesteld.
Je kunt anders ook stuk voor stuk je aandrijving nalopen van motor tot wielen, dan kom je vanzelf erachter waar het probleem ligt.

Die spur kan inderdaad weinig hebben, heb je alleen nog maar op vlakke ondergrond gereden dan zou ik naar de winkel gaan omgarantie te claimen. Misschien kun je korting krijgen op je stalen spur. Als je voor de stalen spur versie gaat moet je eigenlijk ook een stalen koppelingsklok. De koppelings klok die er nu op zit is namelijk niet van staal en zou deze binnen de korste keren ook stuk.

Dit is een klein min puntje van kyosho, had eigenlijk wel verwacht dat ze dit zelf opgelost zouden hebben, beetje jammer. Verder goede auto voor licht offroad terrein.

ben ik het niet mee eens.
ik rij 2 inferno's en beide met delrin tandwielen.
en dat lijkt me niet sterker dan staal.

ik vind stalen spurs persoonlijk alleen een dure optie.
mocht er iets fout gaan moet je spur en klok vervangen.
kost waarschijnlijk gauw een paar tientjes en als er met een kunststof spur iets gebeurt ben je voor een euro of 5 klaar

ben ik het niet mee eens.
ik rij 2 inferno's en beide met delrin tandwielen.
en dat lijkt me niet sterker dan staal.

ik vind stalen spurs persoonlijk alleen een dure optie.
mocht er iets fout gaan moet je spur en klok vervangen.
kost waarschijnlijk gauw een paar tientjes en als er met een kunststof spur iets gebeurt ben je voor een euro of 5 klaar

Heb je inderdaad gelijk in, de Delrin tandwielen zijn sterker dan het orgineel.
Waar ik het dan weer niet mee eens ben is wat je zegt dat als er iets fout gaat je de spur en klok moet vervangen. De klok gaat er meestal wel aan als het echt fout gaat, maar de spur die overleeft de auto wel.
Als de mesh goed is van spur op klok dan gaat ie wel een plastic tandwieltje of 4 á 5 mee. Tellen we nog mee en dan laat ik het maar niet over de tijd hebben die je niet kan rijden, errugg frustrerend.
Maar ieder kan zijn eigen keuze maken, das zo leuk van de hooby:-D

Back