Probleem met brushless regelaar

Mocht je niet absoluut zeker zijn van de stroom die je trekt met deze combinatie EN de performance van je accus' :

Ga vliegen en geef niet meer dan minimaal gas (kist valt nog net niet uit de lucht). Vlieg een paar minuten en land. Controleer de temperatuur van je accus. Voer deze procedure steeds uit , elke keer verhoog je je gas een stapje en houd je je gas constant voor een paar minuten. (1/4. 1/2,3/4,4/4 gas)

Controleer steeds na elk stapje de temperatuur. Als je de accus niet meer normaal vast kan houden ben je net iets te ver gegaan...je zit dan op ongeveer 45/50 graden. (afhankelijk hoeveel eelt je op je handen hebt, of hoe oud je bent :) )

Ben al zoiets aan het doen geweest op de werkbank.
Rustig laten draaien gedurende 3 minuten, daarna iets harder, daarna weer iets harder en accu blijft koel. Alleen nog sneller wil ik hier in huis niet gaan, geen luchtstroom over de motor dus die begint warm te worden. Ik hoop vanavond meer te weten, als het weer het toelaat.

Beetje laat, maar hier het antwoord op de test:

WOW !!!

Heb eerst de 1/4-2/4-3/4-4/4 test gedaan, niks aan de hand, accu beetje lauw. Daarna met een vol pack 15 minuten full trottle aan het spelen geweest! Hierna accu warm, handwarm, denk rond de 35/40 graden.

AL met al lijkt het wel te gaan met deze cellen, alleen ga ik toch voor de 3s2p oplossing. Niet omdat de cel het niet aan kan, maar ik moet meer gewicht in de neus hebben om het CG goed te krijgen.

Maaruh, dit is echt leuk vliegen zo'n fietsbel op een Easystar. Denk dat de rolroeren en platte wingtips niet lang op zich gaan laten wachten.

Back