Probleem met carburator van Align/OS 91HZ

Hoi,

Vorige week kwam ik er bij een algehele check toevallig achter dat mijn gasschuif vast zat / heel zwaar liep.
Ik heb de carburator uit elkaar gehaald, en tot mijn verbazing was de stelschroef die in een geleide baan loopt en de binnencilinder op zijn plaats houd, ingesleten in de zijwanden van de geleidesleuf.
Dat het kan gebeuren vind ik niet vreemd trouwens.
De governor corrigeerd in een vrij klein gebied en de schroef is van een veel harder materiaal dan de schuif.
Als tijdelijke oplossing heb ik de sleuf gereinigd en de scherpe kantjes weg gedremeld, de schuif roteerd weer mooi soepel nu...
Heb nu in dat gebied wel wat meer zijdelingse speling uiteraard.
Ik heb al wat rondgekeken naar een vervanging, maar ik kan gek genoeg alleen komplete carburators vinden.
Heb ook al gedacht om het zelf op te lossen, maar dan moet ik op zoek naar een draai/frees bank :)
Ik was benieuwd of ik de enige ben met dit probleem, en of iemand het al eens heeft opgelost en hoe...

Grt,
Eric

Fijn zeg! :mrgreen:
Zag al wel dat ze het bij de nieuwe HZ-R carburator iets anders hebben opgelost (schroef aan de voorzijde).
Maar dan moet je het hele setje incl. carterdeksel kopen om het te laten werken.
erg mooi trouwens, en dan heb je ook geen Hayes slang meer nodig omdat er geen uitlaatgas maar carterdruk in je tank komt.
Maar een beetje erg duur ook naar mijn smaak :)
Als het nodig mocht blijken, ga ik het zelf wel aanpassen.

Back