Hoi,
Vorige week kwam ik er bij een algehele check toevallig achter dat mijn gasschuif vast zat / heel zwaar liep.
Ik heb de carburator uit elkaar gehaald, en tot mijn verbazing was de stelschroef die in een geleide baan loopt en de binnencilinder op zijn plaats houd, ingesleten in de zijwanden van de geleidesleuf.
Dat het kan gebeuren vind ik niet vreemd trouwens.
De governor corrigeerd in een vrij klein gebied en de schroef is van een veel harder materiaal dan de schuif.
Als tijdelijke oplossing heb ik de sleuf gereinigd en de scherpe kantjes weg gedremeld, de schuif roteerd weer mooi soepel nu...
Heb nu in dat gebied wel wat meer zijdelingse speling uiteraard.
Ik heb al wat rondgekeken naar een vervanging, maar ik kan gek genoeg alleen komplete carburators vinden.
Heb ook al gedacht om het zelf op te lossen, maar dan moet ik op zoek naar een draai/frees bank
Ik was benieuwd of ik de enige ben met dit probleem, en of iemand het al eens heeft opgelost en hoe...
Grt,
Eric
Vorige week kwam ik er bij een algehele check toevallig achter dat mijn gasschuif vast zat / heel zwaar liep.
Ik heb de carburator uit elkaar gehaald, en tot mijn verbazing was de stelschroef die in een geleide baan loopt en de binnencilinder op zijn plaats houd, ingesleten in de zijwanden van de geleidesleuf.
Dat het kan gebeuren vind ik niet vreemd trouwens.
De governor corrigeerd in een vrij klein gebied en de schroef is van een veel harder materiaal dan de schuif.
Als tijdelijke oplossing heb ik de sleuf gereinigd en de scherpe kantjes weg gedremeld, de schuif roteerd weer mooi soepel nu...
Heb nu in dat gebied wel wat meer zijdelingse speling uiteraard.
Ik heb al wat rondgekeken naar een vervanging, maar ik kan gek genoeg alleen komplete carburators vinden.
Heb ook al gedacht om het zelf op te lossen, maar dan moet ik op zoek naar een draai/frees bank

Ik was benieuwd of ik de enige ben met dit probleem, en of iemand het al eens heeft opgelost en hoe...
Grt,
Eric