Probleem met electro motor

Hallo mannen,

Net eens even aan het meten, tellen en rekenen geslagen. Graag zou ik jullie ideeën horen over mijn hersenspinsels.

Momenteel zit er een pinion in van 14 tanden en een spur van 64 tanden. Eerst zat ik te denken om enkel de pinion kleiner te maken maar dan kan ik het niet meer kwijt in m'n auto, de motor zit dan tegen het koppelstuk van de as aan. Nu zag ik dat er op Conrad een Tamiya spur staat met 67 tanden.

Momenteel: 14 : 64 = 1 : 4,57

Optie 1: 14 : 67 = 1 : 4,79

Optie 2: 13 : 67 = 1 : 5,15

Optie 3: 12 : 67 = 1 : 5,58

Wat denken jullie dat wijsheid is? Ik las dat de normale verhouding zo'n beetje tussen de 4,5 en de 5 ligt, klopt dat?

En dan nogmaals mijn vraag, is de Absima Thrust B-SPEC inderdaad volledig open te maken op een normale manier?

Sorry voor de vele vragen, maar deze keer wil ik niet weer gedoe met die motor, vandaar dat ik eerst een beetje zeker wil zijn. Alvast bedankt,

Arjan
 
Wat is de zin van het kunnen openmaken van de motor? Dit zijn eigenlijk wegwerpmotoren. Conrad verkoop ook geen vervangingsonderdelen voor deze motor.
 
Wat is de zin van het kunnen openmaken van de motor? Dit zijn eigenlijk wegwerpmotoren. Conrad verkoop ook geen vervangingsonderdelen voor deze motor.

Liever een motor die je kan openmaken omdat als er vuil in zit of steentje ofzo die gewoon makkelijker te verwijderen is.
Ook kan je zo de collector eens nakijken en kuisen enz.
De onderdelen die ze er voor verkopen zijn koolborstels en de veertjes om ze vast te houden.Een nieuw rollager of bushing kan je in alle maten krijgen van andere merken ook dus in principe kan je toch wel een groot stuk van de motor herbouwen.Ook altijd leuker als je motor de geest geeft,je er opnieuw eentje kan kopen en de andere voor onderdelen gebruiken ipv de goede parts mee weg te moeten gooien omdat de motor niet open kan.
 
Het beste is gewoon beginnen met de lichtste vertanding die je nu kwijt kan en dan kijken hoe het gaat met de temperatuur en dergelijke.

De ene auto is de andere niet en dat geld ook voor motoren.
 
Is je auto een tamiya of niet? Want een tamiya spur is niet voor elke tamiya auto zomaar goed,je moet specifiek op model zoeken want binnen een bepaald merk schelen de onderdelen ook.Een pinion kan bij de meeste modellen wel passen omdat een motor as van een 1/10 motor meestal dezelfde dikte heeft en de pitch van een 1/10 vaak hetzelfde is ( niet altijd).Maar de montage van een spurgear is dikwijls heel verschillend per auto.
 
Bedankt voor de reacties heren. Mijn auto is geen Tamiya (helaasch), maar een Himoto. Aangezien ik 'm tweedehands over heb genomen weet ik dus niets van typenummer of model. Waarom kies ik dan voor deze spur? Dit is een spur voor een Himoto, voor zover ik kan zien is deze precies hetzelfde als de spur die momenteel bij mij in de auto zit:

1581379_121007121757_FC012.jpg


En dit is de Tamiya spur:

238264_00.jpg


Als ik het zo zie is de bevestiging hetzelfde. Ik heb hier ook een andere auto staan, dat is wel een Tamiya, die heeft dezelfde maat dogbones etc, dus ik durf het wel te gokken...

Arjan
 
Tja, heb ik ook naar zitten kijken, alleen van de recensies wordt je dan weer niet heel erg vrolijk (KLIK). Dan ga je dus van kwaad naar erger, wil je een fatsoenlijk brushless systeem moet je denk alweer een paar stappen duurder en dat zit er even niet in. Mijn voorkeur gaat er naar uit om toch nog even bij de brushed motoren te blijven, wie weet in de toekomst eens over op brushless.

Ik denk dat ik voor de 13:67 tandwielen ga en het dan gewoon eens aankijk hoe het gaat...

Arjan
 
Tja, natuurlijk zijn er ook klachten. Maar van een setje die over heel de wereld wordt verkocht is dat niet erg lijkt mij.
Er zijn meerdere in rook opgegaan, dan alleen de setjes van hk..
En als iet het niet doet, ff filmpje en je krijgt nieuwe combo opgestuurd.
 
Oké, daar heb je een punt. Maar als ik deze set zou nemen moet ik er dus ook nog zo'n dingetje bij kopen om de regelaar te programmeren, en op het moment is dat alles bij elkaar gewoon even te duur. Ik ben net begonnen met studeren en dat is ook een duur geintje, helaas moet ik dus een beetje op m'n uitgaven letten...

Arjan
 
Ja klopt. Maar een brushed motor steeds vervangen is duurder dan 65 € inc verzending en program card
Dan kun je ook gelijk echte snelheden halen
 
Ben ik ook met je eens, daarom wil ik ook deze motor aanschaffen i.c.m. een andere tandwielverhouding en volgens mij moet ik dan wel weer een tijdje vooruit kunnen.

Arjan
 
Brushed motor is sws minder krachtig en daardoor moet de verhouding laag blijven. Brushless motoren kunnen wat meer hebben
 
Hallo heren,

23 september heb ik bij Conrad.nl de motor en enkele andere onderdelen besteld. Begin december was de bestelling dan eindelijk daar, dat heeft best nog wel even geduurd voor een product dat als 'voorradig' op de website stond.

But well, de motor is er, net als de tandwieltjes en wat andere prut. Inmiddels heb ik alles ingebouwd en hij loopt als een zonnetje. Het geheel wordt totaal niet warm, al is dat natuurlijk ook niet zo gek met zulke temperaturen buiten. Het geheel ziet er nu zo uit:
IMG_20141215_201821.jpg


De kleine ventilatortjes draaien behoorlijk hard en geven behoorlijk wat airflow, ze doen het beter dan verwacht.
IMG_20141215_201806.jpg


Ik heb echter nog wel een andere vraag. Tussen de onderkant van de body en het chassis zit nog behoorlijk wat ruimte waardoor er allerlei rotzooi naar binnen wordt geworpen tijdens het rijden, vooral tijdens het sturen scheppen de voorbanden dat zo naar binnen. Nu heb al een stuk rubber gemaakt aan de onderkant van de body om de rotzooi tegen te houden maar zoals op de tweede foto hieronder te zien is, is er nog behoorlijk wat ruimte waar rotzooi door naar binnen gegooid kan worden.
IMG_20141215_201915.jpg


IMG_20141215_201933.jpg


Hebben jullie enig idee hoe ik dit kan oplossen? Op internet is genoeg te lezen over covers over de bodemplaat en mensen die met ijsbakken hele constructies bouwen, alleen komt er dan natuurlijk ook geen koude lucht meer binnen en kan de warme lucht er niet uit om het geheel een beetje te koelen.

Hebben jullie misschien een idee over hoe ik dit het beste aan kan pakken? Of is dat eigenlijk wel nodig? Het leek me dat het niet zo best is als er zand en andere rotzooi naar binnen geworpen wordt, maar misschien zit ik er wel volledig naast? Bij voorbaat dank,

Arjan
 
Badmuts pakken, op maat knippen. Klitte aan de zijkant vd auto plakken en aan de rand vd bad muts. Werkt hetzelfde als die outerware, alleen 1/10 vd prijs.
 
Hallo heren,

Bedankt voor alle reacties! Ik had de outerwears op internet gezien inderdaad maar als het even kan wilde ik zelf iets werkends fabrieken ;) Het idee van de panty leek me eerst heel raar, maar ik heb nog eens rond zitten zoeken op internet en er zijn toch wel meer mensen die zoiets toepassen, meestal in combinatie met een soort waterafstotende spray zodat het ook water wat beter tegenhoudt, eens kijken hoe ik zelf zoiets kan maken dat ook naar m'n zin is. Bedankt voor de input!

Arjan
 
Back
Top