Hallo mannen,
Net eens even aan het meten, tellen en rekenen geslagen. Graag zou ik jullie ideeën horen over mijn hersenspinsels.
Momenteel zit er een pinion in van 14 tanden en een spur van 64 tanden. Eerst zat ik te denken om enkel de pinion kleiner te maken maar dan kan ik het niet meer kwijt in m'n auto, de motor zit dan tegen het koppelstuk van de as aan. Nu zag ik dat er op Conrad een Tamiya spur staat met 67 tanden.
Momenteel: 14 : 64 = 1 : 4,57
Optie 1: 14 : 67 = 1 : 4,79
Optie 2: 13 : 67 = 1 : 5,15
Optie 3: 12 : 67 = 1 : 5,58
Wat denken jullie dat wijsheid is? Ik las dat de normale verhouding zo'n beetje tussen de 4,5 en de 5 ligt, klopt dat?
En dan nogmaals mijn vraag, is de Absima Thrust B-SPEC inderdaad volledig open te maken op een normale manier?
Sorry voor de vele vragen, maar deze keer wil ik niet weer gedoe met die motor, vandaar dat ik eerst een beetje zeker wil zijn. Alvast bedankt,
Arjan
Net eens even aan het meten, tellen en rekenen geslagen. Graag zou ik jullie ideeën horen over mijn hersenspinsels.
Momenteel zit er een pinion in van 14 tanden en een spur van 64 tanden. Eerst zat ik te denken om enkel de pinion kleiner te maken maar dan kan ik het niet meer kwijt in m'n auto, de motor zit dan tegen het koppelstuk van de as aan. Nu zag ik dat er op Conrad een Tamiya spur staat met 67 tanden.
Momenteel: 14 : 64 = 1 : 4,57
Optie 1: 14 : 67 = 1 : 4,79
Optie 2: 13 : 67 = 1 : 5,15
Optie 3: 12 : 67 = 1 : 5,58
Wat denken jullie dat wijsheid is? Ik las dat de normale verhouding zo'n beetje tussen de 4,5 en de 5 ligt, klopt dat?
En dan nogmaals mijn vraag, is de Absima Thrust B-SPEC inderdaad volledig open te maken op een normale manier?
Sorry voor de vele vragen, maar deze keer wil ik niet weer gedoe met die motor, vandaar dat ik eerst een beetje zeker wil zijn. Alvast bedankt,
Arjan