probleem met koeling

• Topicstarter Topicstarter carson stormracer
  • Startdatum Startdatum
C

carson stormracer

Guest
hallo allemaal

steeds als ik met mijn carson stormracer te rijden ga word hij steeds heel warm ik denk warmer dan normaal is.
de moter word al heel warm maar de contacten tussen de regelaar en de motor ook zelf zo warm dat ze aan elkaar zijn gesmolten.
die hebben we nu alweer los gehaald maar de draad is na het rijden gewoon plakkerig.
zelfs als ik gewoon rustig op de weg rijd.
ik denk dat hij geen koeling genoeg krijg.
mijn body zit vlak boven de motor dus zo'n koel blokje is ook geen optie.
ik hoop dat julie mij kunnen helpen.

gr carson stormracer

Een tandwiel op je motor doen met minder tandjes.
Je motor heeft het veel te zwaar.
Zijn je koolborstels nog goed? Als die flink gaan liggen vonken ontstaat er ook erg veel hitte.
Maar ik denk dat het vooral in je vertanding zit.

Succes!

ik heb al even gekeken maar wat zijn veel vonken bij zo'n motor en er zit een 23 tandig tandwiel op.
dit tandwiel is nog standaart dus dan zou je moeten zegen dat dat wel goed moet zitten.
of heb ik dat nou fout?:confused:

gr

Wa vind jij heel warm, Ik kan niets meer zeggen buiten dat ik juist weet hoeveel graden die was. 50 graden vinden vele mensen al heet, ik houd men vingers er pas vanaf van 70'C en zo heeft ieders zijn grenzen en verschilt het dus altijd...

Meet het nu maar eens. Waarschijnlijk zal die nog geen 60 halen.
Of stinkt de motor ?

dat zou ik wel willen maar we hebben niet zo'n meter.:(
maar de contacten zijn gewoon helemaal vervormt door de hitte.
ik neem aan dat dat niet goed is.

Wat voor connectoren zijn het ? Tamiyastekkers , zo van die witte? Mocht dat zijn kan je die best vervangen door goudcontacten of iets dergelijks.

nee ik bedoel de stekkers tussen de regelaar en de motor niet die tussen de accu en de regelaar.
maar dat is verder wel goed.
en dan bedoel ik het doorzichtige plastic om de stekkers heen.
die zijn en beetje gesmolten

Er loopt toch niets aan? Want als het allemaal standaard is en er loopt niets aan, dan zou je zeggen dat het garantie moet zijn...

ja dat is zo en hij is ook nog niet zo oud dus we zullen binnen kort wel even naar de modelbouwshop gaan waar hij is gekocht en daar even vragen.

bedankt voor julie reacties

Laatst bewerkt door een moderator:
hoe heet = heet?
mijn brushless van de slash wordt ook zo heet dat je er niet langer dan 2 sec je vinger op wil leggen, anders heb je een rode vinger ;)

nou als er contacten gaan smelten is het niet goed.... Stinkt de motor als je er aan ruikt je zou even kunnen proberen de motor schoon te blazen van binnen.

ik heb al even geblazen en de motor helemaal schoon gemaakt en ik heb al even 5 min vol gas gereden maar volgens mij heeft dat wel wat geholpen.
ik heb nog een heel klein borsteltje (is eigenlijk voor mijn beugel bedoelt maar heb er nog wel meer van) waarmee ik het van binnen ook goed kan schoon maken.
ik zal dat nog eens goed proberen en anders ga ik wel voor een ander tandwiel.

gr

niet voor een ander tandwiel gaan. Het ligt aan je motor. De alle eerste keer dat je reed was je motor toch niet te warm? zo niet is je motor versleten, nieuwe brushed motor erin gooien. Kosten niet meer zoveel tegenwoordig. Hoe zien de koolborstels eruit?

ik heb hem even beter schoon gemaakt en er kwam best veel rommel uit ik denk dat het zo wel goed is maar een nieuwe motor zit er eerst nog niet in want dat past eerst nog niet binnen mijn buget.
maar zolang hij nog rijd rijd hij nog dus.
ik denk dat er over een paar maanden toch een brussles set in komt.
dus mischien nog wat voor de toekomst.

gr

ja dat is wel goed koop maar ik krijg 15 euro in de maand en ik heb ook nog andere zaken maar ik zal wel kijken.
waar hebben ze die motors dan?

Nou ik denk dat je modelbouwzaak dat wel verkoopt. Zo niet moet je even kijken wat voor size je motor is. En dan moet je kijken hoeveel turns je motor is. Maar test anders eerst maar even of het nog met deze motor gaat. Want als het nu goed is gewoon doorrijden met de motor die er nu in zit.

dubbel post sorry
ging even verkeert

ja dat doe ik ook wel maar ik kijk nog wel even maar als hij er mee stopt koop ik wel een nieuwe.
bedankt voor de info

Back