Probleem met motor of ESC?

1483051629899.jpg
1483051641746.jpg

Vanavond de vleugel gefolied. De 'wingends' kon ik niet doen, omdat ik die 3D geprint heb en dat kan niet tegen de warmte van strijkijzer en/of föhn. Die ga ik morgen wit spuiten.
Vanmiddag is Arnold langsgeweest en hebben we even met zijn regelaar getest. Dat gaf geen probleem dus nieuwe regelaar besteld:) hogelijk volgende week probleem opgelost!

@Eduardos
Kun je wat foto's plaatsen, zoals de situatie nu is?
Ik bedoelde eigenlijk foto's van de elektrische installatie, hoe alles aangesloten is, bedrading e.d.. Niet meer nodig, aangezien de oorzaak gevonden is. En de foto's van het toestel zien er ook goed uit :)
... Vanmiddag is Arnold langsgeweest en hebben we even met zijn regelaar getest. Dat gaf geen probleem dus nieuwe regelaar besteld:) hogelijk volgende week probleem opgelost!
Hebben jullie ook de stroom (kunnen) meten?
... Ik heb wel een gewone multimeter, is daar ook al e.e.a. mee door te meten?
Daarmee kun je al meten of accu-spanning goed is/blijft, en of de spanning keldert onder belasting. En waarschijn ook stromen tot 10A(20A). Merk/type van jouw multimeter?

Dit is een erg goede watt-meter, met optical tach, servo tester, local&remote logging
watt-meter uitverkoop, Hyperion E-meter II

Laatst bewerkt:
Met een shunt-weerstand erbij kan een multimeter hogere stromen aan. Kopen, of zelf van draad maken. Het is zowiezo een leerzaam draadje :)
Home-Made Current Shunts for Measuring Motor Current - RCG

... So how about a cheap alternative that you can build yourself, from parts you probably already have, for a couple bucks, that works as good as the $60+ dollar units? ...
Het is wel zaak zoals hieronder te wikkelen, en niet zoals de eerste foto's in het RCG draadje, het waarom wordt wat verderop in draadje uitgelegd.

diy_shunt.jpg

Laatst bewerkt:
Ik heb je een pb gestuurd!
Handige opties, je kunt een e-mail notificatie en/of een scherm-melding krijgen bij ontvangst van een privébericht/conversatie/post, en ook bij aantal andere forum-gebeurtenissen, zoals reacties in een discussie waarop je geabonneerd bent. Erg handig, je ziet niets meer over het hoofd :)

E.e.a. is in te stellen door rechtsboven op je gebruikersnaam te klikken, daar zijn de diverse instellingen, ietwat onhandig, verdeeld over

Laatst bewerkt:

Bovenstaande foto is combinatie-aanbieding van E-meter II met een Remote Data Unit, en benodigde kabeltjes:
www.aircraft-world.com/en/p1016187-hp-em2-set

Meerdere Data Units kan handig zijn.

Besprekingen/tests, help, updates, andere leveranciers
watt-meter: Hyperion E-meter II sale - RCG

Handleiding en specificaties
Hyperion E-METER2 - Quick Guide V2.09
Hyperion E-METER2 - Extended User Manual V2.09

Als je zoekt op HP-EM zie je welke soorten sensoren en kabeltjes er nog meer mee verbonden kunnen worden, bijvoorbeeld de andere stroom-units en temperatuursensor. De EMII heeft al een optische toerenteller, de inline toerenteller sensor is alleen nodig als je niet optisch kunt meten (bijvoorbeeld geen prop, of loggen tijdens vliegen):
www.aircraft-world.com/en/search?q=HP-EM

Laatst bewerkt:
Ik zoek ook nog een wattmeter, deze lijkt mij wel oké.
De verzendkosten zijn wel fors, zo'n 20 euro. Misschien een idee om samen te bestellen?

Eduard en ik wonen redelijk bij elkaar. Voor 10 euro verzendkosten is het wel te doen lijkt me. Als het er veel meer worden word het logistiek ook weer watt. Zou wel effe mn licht bij onze vliegclub op kunnen steken.

Hmmmmm deze keer was ik te snel Ron....ik had er 2 besteld maar door een communicatiestoring heb ik er nu waarschijnlijk 1 over....zal het tzt laten weten, misschien dat iemand er hier belangstelling voor heeft.

Back