probleem met mx-12

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
A

Acropilot

Guest
ik ben nu effe bezig met men mx-12 in te stellen toen ik bij het staarttype kwam moest ik normal,flaperon,elevon of v-tail ingeven...
wat is nu de staart bij de easystar? een flaperon zeker?

bij de tuimelschijftypes is het 180graden zeker dat je servo's schijf moet draaien?

en wie heeft een easystar met mx-12? kan u me dan zeggen in welke poort van de ontvanger de linker en de rechter servo moet? ik dacht L in AUX1 en R in AILE ?

greets

samuel speltdoorn zei:
ik ben nu effe bezig met men mx-12 in te stellen toen ik bij het staarttype kwam moest ik normal,flaperon,elevon of v-tail ingeven...

neee normal !!!!!!!

bij de tuimelschijftypes is het 180graden zeker dat je servo's schijf moet draaien?
neeee is voor helie,s .

en wie heeft een easystar met mx-12? kan u me dan zeggen in welke poort van de ontvanger de linker en de rechter servo moet? ik dacht L in AUX1 en R in AILE ?

greets

kanaal 1 gas [regelaar]
kanaal 2 richting dacht ik
kanaal 3 hoogte dacht ik gewoon even proberen
groeten wiebe

tuimelschijftypes?
volgens mij staat je zender nog op heli, je moet gewoon vliegtuig pakken :)

Geen flapperon instellen, gewoon alle deze functies op non-actief zetten.

neen echt hij staat op PLANE en ik moet nog de staart ingeven
en wie is zeker van de kanalen dat wiebe zij?

by the way thanks!

neen echt hij staat op PLANE en ik moet nog de graden in geven wel ja dat staat toch in de manual
en wie is zeker van de kanalen dat wiebe zij?

by the way thanks!

:D 1 =gas zeker
maar als 2 en 3 niet kloppen dan wissen je toch even de stekkertje,s om .
het gaat er niet kapot van of zo .
gewoon even proberren en het staat wel in je boekje .
ps iets met graden is voor een heli zover ik weet .
groeten wiebe

Pjotrrr zei:
Staarttype: normal
1= gas
2= richting
3= hoogte
ja srr ma bij staarttype staat er geen normal alleen maar elevon v-tail en flaperon... alles op off zeker?

ohwaja nog een vraagje ik heb ergens bij model elektonica gelezen als je pcm inscakeld je daarvoor een andere ontvanger nodig hebt....
op het display van men mx-12 staat PPM of SCPM wat moet ik nemen?
en werkt het beide op men ontvanger (die ook van de mx-12 is)???

greets

maar waarom staat er dan een s voor cpm? is scpm dan iets anders dan cpm zoals sommigen van op het forum zeggen?

Ik neem aan dat er bij de MX-12 geen (dure) PCM ontvanger wordt geleverd dus op PPM.
Staat vast in de handleiding!
(Voor sim aansturing ook altijd PPM!)
SPCM is weer iets preciezer als PCM, dergelijke ontvangers worden over het algemeen pas bij dure modellen gebruikt zoals grote heli's/turbinekisten

Anders even op www.graupner.de je ontvanger opzoeken, maar als het een (S)PCM ontvanger is dan staat het ook op de behuizing

samuel speltdoorn zei:

greets
Je stelt geen staart type in!
Flapperons zijn de ailenrons (rolroeren) die ook als flaps gebruikt worden. Dit is voor vliegtuigen waarbij je ook remkleppen (flaps) wilt gebruiken. Heeft de Easystar dus niet.
Elevons is voor bijvoorbeeld een delta vliegtuig waarbij de ailenrons (rolroeren) ook als elevator (hoogteroer) worden gebruikt. Heeft de Easystar dus niet.
V-tail heeft wel met de staart te maken. Je hebt dan geen horizontaal en vertikaal staartvlak maar slechts twee vlakjes die in een V vorm staan. De hoogteroeren dienen dan ook als richtingroer. Heeft de Easystar dus niet.
De mode die je voor de Easystar moet instellen is NORMAL.

Naar de tuimelschijf moet je helemaal niet kijken dat is ALLEEN voor heli's bedoeld. Als je dat in je menu tegen komt moet je goed opletten dat je niet toch een heli mode hebt ingesteld.

Welke servo je waarop moet aansluiten weet ik niet dus daar kan ik je niet mee helpen. Met een beetje experimenteren is dat volgens mij vrij simpel uit te vinden.

ok danku!!

op men doos staat er PPM 18/SPCM 20

maar wat neem ik dan?

Standaard wordt de MX12 geleverd met een R700. Dit is een ppm-ontvanger, dus je laat de zender ook op ppm staan.

Als je later een andere ontvanger er bij koopt kun je kiezen uit verschillende typen, maar zo ver is het nog niet.

Back