probleem met nieuwe balancer

Hallo,

Ik heb vandaag een balancer gekocht, de robber top equalizer 6S. En mijn lader is een multiplex LN 5014. Als ik de balancer op de lader aansluit en daarna de accu, beginnen het rode en groene lampje te knipperen. Drukken op het reset/mode knopje heeft geen nut en de lader herkent de balancer/accu ook niet.

Iemand ervaring met deze balancer?

gr. roman

volgens mij is hij al eerder besproken,
maar eerst de min dan de balancer kabel en dan de plus kabel.
en dam het mode knopje indrukken de rode led knippert dan langzaam dan kun je de lader starten.
groeten wiebe.

Z900, heb dat gelezen maar bij mij is dat andersom. Er zitten trouwens 2 kabel ingangen. Moet de stekker van de lipo in de kleine of de grote?

Vooruit nog maar eens.......;)

De roodzwarte kabel aan de linkerzijde van de balancer heeft banaanstekkers en die steek je in de lader (rood=+ en zwart=- natuurlijk).
Aan het ander roodzwarte snoer (aan de rechterzijde van de balancer waar ook de balancerkabel zit) dient de + en - van de lipo door middel van een passend laadsnoer aangesloten. En op de balancerkabel sluit je natuurlijk het kleine stekkertje van je lipo aan....

De volgorde van aansluiten: banaanstekkers in lader, daarna sluit je het balancerstekkertje van je lipo aan.
Dan (binnen een paar seconden dus niet te lang talmen;)..) sluit je de plus en min van de lipo aan op de balancer.

Het rode statusledje brandt nu constant (bij lipo als je lipo's wil laden) als je het goed hebt.
De groene en rode ledjes die nu oplichten geven gewoon aan dat je balancer zijn werk doet en de betreffende cellen aan het balanceren zijn.
Druk nu éénmaal op de mode-knop en het statusledje gaat nu uit en aan.

De balancer staat nu klaar. Start nu het laadproces op je lader en nu zou het spel moeten werken....

Laatst bewerkt:
Slomo, dat heb ik geprobeerd, maar niks werkt. Zodra ik het balanceer stekkertje aansluit beginnen het rode en groene status lampje te knipperen. Kan het dat mijn lader niet geschrikt is voor die balancer?

Is de zekering (zit op de linker zijkant) nog heel???
Er is maar één connector om de balanceerstekker op aan te sluiten. Dit is de 7-polige connector op de rechter zijkant. Tot slot, staat de schuifschakelaar op "Master"??

Is de zekering (zit op de linker zijkant) nog heel???
Er is maar één connector om de balanceerstekker op aan te sluiten. Dit is de 7-polige connector op de rechter zijkant. Tot slot, staat de schuifschakelaar op "Master"??

De 7 polige? ik heb een stekker mee gekregen voor in de 4 polige. Kan iemand bevestigen dat hij in de 7 polige moet? Dan ga ik maar een nieuwe stekker halen. Knopje staat op Master.

gr. roman

DSC01348.JPG

volgens mij als jij een 3S lipo gaat aansluiten, dan volstaat een 4Polige connector (op de 7polige connector op de balancer).

Nogmaals: post eens een duidelijk foto hoe jij het hebt aangesloten !

mvg, Z

De 7 polige? ik heb een stekker mee gekregen voor in de 4 polige. Kan iemand bevestigen dat hij in de 7 polige moet? Dan ga ik maar een nieuwe stekker halen. Knopje staat op Master.

gr. roman

De vierpolige connector is voor het koppelen van twee balancers als 7 tot 12 cellige pakketten worden geladen.

Zodra ik het balanceer stekkertje aansluit beginnen het rode en groene status lampje te knipperen.

Klopt helemaal!
Je kan nu omschakelen tussen LiPo en LiFe.......
Zodra je nu de plus en min van je lipo aansluit op de rode en zwarte draden die aan de RECHTERKANT uit je Robbe Top Equaliser komen (staat BATTERY bijgeschreven) gaat één van de twee ledjes blijven branden.
In die mode zit je nu en standaard is dat de lipo-mode.
Dus, brandt het rode status-ledje nu bij de functie lipo??.....

PS Ik heb snel een fotoke gemaakt van mijn balancer met lipo.....(slechte foto maar 't was al donker enzo...;)..)

457349b0270751146.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor de foto! Ik ga morgen zo'n verdeel bordje halen voor op de 7 polige uitgang. Hierbij is dat hopelijk ook het probleem opgelost.

Ik dacht mij te herinneren dat bij de Balancer één verdeelbordje (JST-XH) werd meegeleverd maar zeker ben ik er niet van....

Let er wel op dat je het juiste neemt wat bij je lipo past. Robbe verkoopt er drie verschillende:

-JST-XH No.8214
-TP/FP (Thunderpower/Flightpower) No.8215
-PQ (Polyquest) No.8213

Laatst bewerkt:
Back