Probleem met nieuwe lipo of de ESC

ik heb een nieuwe lipo(EZ Fly 3300mah 22C) gekocht voor mijn belt CP Carbon. nu kan het aan het warme weer van vandaag liggen.(hier 30 graden celcius) maar binnen anderhalve minuut hoor ik een duidelijke "tik" en m'n toerental zakt in en de staartrotor verliest stuwkracht.

mn ESC(25A) wordt goed warm tijdens de vlucht.

ik heb de accu proberen te balanceren met een de standaard Esky lipo balanceerder. maar dat haalt weinig uit.

zijn er praktische manieren om die abrupte storingen tegen te gaan? nieuwe ESC kopen of de accu met een betere balanceerder opladen?

Ik denk dat je regelaar oververhit is geraakt en daardoor uit is gegaan. Juist met een nieuwe frisse accu die een hoge spanning behoudt kan die eerder optreden. Je motor vraagt met die nieuwe accu meer vermogen en daardoor wordt je regelaar ook warmer.

Met dit warme weer is er te weinig koeling denk ik.

De akku van 3300mah is ook vrij zwaar voor een belt cp, meestal vliegen deze met een 1500-1800mah batt, dit gewichtsverschil (en dus extra belasting) i.c.m. dit warme weer (lees: geen koeling) zorgt er waarschijnlijk voor dat de regelaar in de temp. beveiliging schiet.

ik zal het nog eens proberen als het wat koeler is ~20 graden. misschien dat mn heli dan geen storingen meer vertoond.

ik hou jullie op de hoogte.

bedankt voor de reacties

Laatst bewerkt:
zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden. ik heb nog niet gevlogen maar tijdens het testen van de nieuwe batterij heb ik een ESC per ongeluk kortgesloten omdat er olie in de printplaat is terecht gekomen.

en dat brengt me bij mijn volgende vraag, wat is een goeie merk ESC voor een Belt CP?

Hoi Helivliegertje,
Ik heb dus precies hetzelfde probleem met mijn Belt.
Alleen is bij mij de esc helemaal niet warm als ie inzakt.
Ik kan ook gewoon blijven vliegen(zelfs wel lekker rustig met zo'n laag toerental)
Maar heb je inmiddels al een andere esc gekocht?
En.....heeft het je probleem opgelost? Ben erg benieuwd, want ook ik moet
aan een andere esc geloven.

Groet Cas

zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden. ik heb nog niet gevlogen maar tijdens het testen van de nieuwe batterij heb ik een ESC per ongeluk kortgesloten omdat er olie in de printplaat is terecht gekomen.

en dat brengt me bij mijn volgende vraag, wat is een goeie merk ESC voor een Belt CP?

Als je aan je ESC ruikt, wordt wel duidelijk of deze kapot is of niet.

Voor het merk: neem gewoon één van E-Sky, daar is de Belt ook van :) die zijn niet zo duur en in feite gemaakt voor de heli. Als je een andere wilt, kan ik je niet helpen; ik heb geen flauw idee wat voor regelaar van een ander merk op deze heli zou passen.

Suc6~

Back