Probleem met Phoenix 10 controller

Gisteren de controller binnengekregen en gelijk aan m'n AC1215/20 gehangen: Lopen...
Vanmiddag thuisgekomen, nog een keertje de draairichting controleren voordat ik hem in de heli hang... Nix meer. Hij piept niet eens. De BEC werkt nog, en levert netjes 5v aan de rest van de electronica. Stroomverbruik in nulstand is ook van 50mA naar 100mA gegaan..
Iemand een idee of / wat ik verkeerd doe?

Ton.

misschien staat je cut-off spanning te hoog, en denkt hij dat je accu leeg is. (of je accu is gewoon leeg)

@Joost,

Gelijk getest, maar helaas: Maximum cutoff = 12 volt en met 14.4v doettie ut nog niet...
Toch bedankt voor het meedenken.

Ton.

Draadjes naar de motor nog intact? Oranje draadje naar de ontvanger geeft nog door? Probeer eens een andere motor.

Ik denk dat misschien 1 van de draden naar de motor los is...verander de aansluitingen van de regelaar naar de motor eens...zoek naar draadbreuken...

zo veel mogelijk combinaties uitproberen, en zien ofdat zeker de regelaar het probleem is...indien ja, naar rcgroups gaan en in het castle creations forum posten. Maak je maar geen zorgen, de service van CC is dik in orde...

Niels

@Niels:

Motordraden OK, tussen alle aansluitingen evenveel weerstand. Andere motor = ook niet goed.
Kreeg net mailtje van Jerald van HeliHobby dat ik misschien een buggy ESC heb... doh.

I'll keep you posted.

Ton.

hé, ik ging dat van die bug net posten...

tis dus een micro phoenix 8)

Niels

(hoeveel dagen was jouw oder bij HH onderweg? heb er ook een order staan, op global express...)

Nou, 4 dagen met de gewone post 8)
t'is idd een micro-10 die geweldig liep met de AC en met zelf gewikkelde projecten. Jammer dattie dat maar 1 avond deed ;)
Ik denk dat ik net toen ik de batterij aansloot even tijdens de init van de esc de verbinding verbrak waardoor de sw nu naar de filistijnen is... en das niet voor te lachen, want dan moettie naar Castle Creations terug :(

Ton

4 dagen 8O de mijne is nu al 8 dagen onderweg :roll: De post heeft me gesnapt denk ik :x alhoewel, er staat 4 tot 8 dagen, alle hoop is nog niet weg...

Niels

ps enkel regelaar besteld of ook nog heli?

Heli heb ik al een tijdje, heb net besloten brushless/lipo te gaan (1e brushless setup...doh). Begint goed ;)

Ton.

ach, is altijd de eerste keer...het "brushless" kijkt even of je het wel aankan...effe doorzetten en tonen wie de sterkste is :twisted:

Niels

Het sterkst is strax een Robbe Hunter met 150 watt aan boord :twisted: das dan dus 300w/kg LOL
En een Piccolo met een vliegtijd van 20min+ en genoeg climb-out om indruk te maken... en een Depron delta... en en en en :)

Ton.

ps /me wins

Krijg net een mail van Shawn van Castle Creations. Hij stuurt me een vervanger. En een gefrankeerde envelop om de oude terug te sturen.
Dat zijn wij Europeanen dus niet gewend he, deze service...

Ton

Skidz zei:
Het sterkst is strax een Robbe Hunter met 150 watt aan boord :twisted: das dan dus 300w/kg LOL

maar 300 wat/kg? is dat wel genoeg? ik heb zo'n flauw vermoeden dat je hem dan nog moet gooien 8O gewoon uit het handje vertrekken is misschien beter? :lol: :twisted: :twisted:

Die service...ja, zelfs al is de modelbouwwinkel om de hoek, krijg je toch nog betere service vanop 13 000+ km afstand 8O ...went wel, geloof me 8)

Niels

Hmmm....
<rekenstand>
8*KAN1050= 9,6v/1AH

das dan +/- 10 watt/uur, leegvliegen in 3 minuten = (60/3)*10=200 watt.

Gewicht is 450 gram, is dan dus 200 Watt input bij 79% = 158 watt shaft power is dan :twisted: 347w/kg effectief

Zelfde, met Speed 400: 75 watt hehehe

</rekenstand>

@Niels : Je hebt gelijk ;)

Ton.

ps en dan rolroeren en tailerons = 40 rolls/sec ;)

Skidz zei:
....Ik denk dat ik net toen ik de batterij aansloot even tijdens de init van de esc de verbinding verbrak waardoor de sw nu naar de filistijnen is...

Software stuk door beetje onhandig aansluiten? Heeft meneer kasteel dit bevestigd dat dit kan, of is er mogelijk een andere oorzaak.

CC 10 onderweg uit japan (aircraft-world)

Wleke leverancier is "HH"?

@Harold: HeliHobby, trouwens minder goede service dan gedacht. Sinds dinsdag (Dag der Storingh;)) nix meer gehoord. Mail je leverancier even of hij een gefikste stuurt, anders kan je hem gelijk weer terugsturen...

@Niek: Castle Creations heeft dit bevestigd (Shawn) en me direct vrijdag een nieuwe gestuurd. Met retourenveloppe om de kapotte terug te sturen ;)
De ATMega cpu die ze gebruiken wist een stukje flash als je tijdens de init de stekker er weer uit trekt. Ze hebben nu een ander gedeelte geheugen gebruikt die dit niet heeft. Het probleem is sinds 2 weken bekend, en juist toen heb ik dat ding besteld...

Groetjes,

Ton.

Okee, ff updeet: Heb net een verse unit gehad (Per post uit de states in 4 dagen, inclusief weekend...) en getest. Tijdens de init lekker de stekker er in en er uit maar gewoon starten! Ze hebben het gefikst!

Menschen, koopt allen Castle Creations!

zo, dat wou ik ff kwijt.

Ton.

Ik ben blij dat jij het getest hebt want ik zat al aan een schakelaar te denken dat hij in één keer contact maakt en niet een paar keer maar dat is dus niet meer nodig.
Ik was ook ongeveer een week blij en gelukkig want hij werkte perfect totdat ik speciaal een snipperdag nam om lekker te gaan vliegen met de Holiday maar hij maakte de bekende piepjes(zeg maar rustig melodietje) niet meer.
Een mailtje was voldoende en hij stuurt een nieuwe maar ik hoef de oude niet meer op te sturen.

Toen ik meldde dat ik in de NL woonde, reageerde Shawn zo van hou maar... Dus ik heb um ook niet terug hoeven sturen.

Ton.

Back