Probleem met United Hobbies D9 lipo 7A, iedereen checken!!

Ik heb eersgister nieuwe D9accu's ontvangen, gewoon gekocht dus niet vervangen voor oudere.
Er staat geen 7A of 7B op, en ze zijn helemaal blauw (zuurstoftekort?? :P ). dit moeten dus de nieuwe accu's zijn.
Nu kan mijn lader alleen met 1C laden... ontladen lukt wel met 0,5C maar laden niet.
Scheeld het veel dat ik ze niet met 0,5C kan laden denken jullie?

Ik heb een graupner lipo charger 4 en die laad ook enkel met 1C (niet instelbaar). Ik heb echter 2 packs parallel aan de lader gehangen en dan krijgt elk pack wel 0.5C

0,5c laden? Deze cellen kan je probleemloos met 2c laden hoor :) Ik heb mijn nieuwe pack vandaag 2x rustig ingevlogen op 6C. Netjes volgens de regels ;)

Goeie service van UH. Mijn oude 3S2200mah die wat bol zijn zou ik moeten opsturen, wat ook logisch lijkt.

Mijn 6S4100mah krijg ik gewoon een nieuwe voor op basis van mijn foto. vind ik toch netjes. Complimentje voor UH!

weekje geleden 3x de 3S2200mAh20C (vervangende voor bolstaande) binnen gekregen... fotootje was voldoende.
TOP !

mvg, Z

Kan iemand mij misschien eens een fotootje pb'en van de bolstaande lipo's die door UH vervangen zijn ? De mijne staan ook ongeveer een mm bol, maar op foto is dat niet zo goed te zien vind ik. Ben beetje bang dat ze gaan weigeren ze te vervangen dan ...

Handig om op te letten.

Ik wil er net 6 gaan bestellen. Ik heb ook net me Ultramat 14 + balancer 5 Plus binnen.

Ik heb een Himodel 2200 mAh die ook wat bol staat. Is dat schadelijk of kunnen die uiteindelijk ontploffen/ontbranden of zo ? Ik vraag me af of ik die nog wel moet gebruiken.

vocht enz tijdens het productie proces, spanning verkeerd of te heet dan wordt de chemische substantie beschadigd en valt uiteen.

De 7DGR serie is ook niet goed, heb ik ook 2 vervangers voor gekregen :) De 7EGR lijkt erg goed, doet het net zo goed als flightpower evo 25 :)

Ik had 2 7B lipo's die na een cyclus of 25 bol begonnen staan, en 2 recentere 7FGR serie lipos.
Voor de 2 7B lipos heb ik deze week 2 nieuwe gekregen, ook uit de 7FGR serie. Prima service van UnitedHobbies (nu hobbycity).
Na 5 cycli doen de eerste 7FGR's het nog prima, over een paar maanden weet ik of ze het na 30 cycli nog niet opbollen.

De 7B's zijn voorlopig trouwens ook nog te gebruiken. Der gaat nog iets van een 2000 mAh in. Wel worden ze flink bol als ze warm worden door gebruik, maar ze leveren nog zonder problemen 35A.

7EGR puft ook en wordt nu OOK al vervangen ...

heb 1300mah 3S 7EGR en is al héééééél klein beetje aan het zwellen ... :evil:

Ik heb 2 5S packs 7CGR 4100 mah. voor mijn logo 10 in Maart gekocht, beiden packs hebben ongeveer 20x een rondvlucht gehad.

Nu worden ze boller en boller terwijl ze even niet gebruikt worden. Ze presteren wel goed! :P

Net een mailtje naar UH gestuurd met deze foto`s.

Shot with Canon DIGITAL IXUS 70 at 2007-08-20

Shot with Canon DIGITAL IXUS 70 at 2007-08-20

Met die fotos ga je slechts 1 pack vervangen krijgen. Als beide packs gezwollen zijn en je wil ze beide vervangen moet je de 2 packs telkens in 1 foto tonen. Je kan ze op 1 foto naast elkaar leggen met het label zichtbaar en op de volgende foto op elkaar gestapeld zodat je de zwelling goed ziet.

Zo heb ik mijn 2 packs gefotografeerd en die zijn zonder problemen vervangen.

hmm, ik ben mn pack nu aan het inlopen op 1/2e C, (zoals voorgeschreven)
ik hoop dat het met mijn packs wel goedkomt...
(de truc is namelijk dat (heb ik gelezen op de UH site) er in de accu's een bepaalde anti-verouderinsstof aanwezig is om te zorgen dat ze niet slecht worden in het magazijn, en dat je dus eerst 5 cycles langzaam moet laden en ontladen (0.5C) en dat je ze dan pas mag belasten (zodat het anti aging middel verteerd, ipv gasbulten maakt in je packs....)

De nieuwe cellen hebben nu 2 vluchten gehad en doen het nog steeds perfect, lekker strak :) Ben benieuwd.... ;)

hmm, volgens mn balancer zakt 1 cel veel sneller n voltage bij belasting, is ook als 1e leeg.... :( hopen dat et niet erger wordt..

Back