probleem met verf

• Topicstarter Topicstarter ramon2
  • Startdatum Startdatum
R

ramon2

Guest
hallo, ik zal mij even voorstellen, aangezien dit mijn eerste post is op het forum (hoera!). Ik ben ramon, 17 en ik doe zo en dan eens een modeltje maken, als het mij uitkomt. De stiel een beetje geleerd en overgenomen van mijn vader, die zich in zijn jeugd hier ook mee bezig hield. Na lange tijd ga ik binnenkort beginnen aan een nieuw model, plastic, de Batavia van revell. Nu heb ik volgend probleem: mijn plastic modelbouwverf (humbroll en revell) is al een paar jaren oud. Als ik de potjes open om te gaan schilderen heb ik beneden een dikke klonter en vanboven de te vloeibare verf. Roeren met een tandenstoker ofzo helpt niet om de klonter op te lossen. Het is een beetje vervelend aangezien sommiggen maar half leeg zijn, maar de verf niet dekkend genoeg is omdat de klonter niet opgelost raakt en de verf hierdoor te vloeibaar is.

kan ik dit oplossen of zijn ze allemaal klaar voor de groene kga box?

grtjs Ramon

Verwarm de gesloten potjes eens op de au bain marie (niet koken!) manier voordat je ze opent en gaat roeren. Door de warmte lost het pigment beter op. Als het op deze manier ook niet lukt dan mag het spul bij het klein chemisch afval. Succes

Ik zou persoonlijk gaan voor nieuwe potjes verf.
Zo een potje kost ongeveer €1,50, kun je beter wat
investeren in nieuwe verf dan zitten "prutsen" met oude en
niet goed dekkende verf.
Succes.

ok bedankt, ik ga het eens proberen met opwarmen want het zijn er toch een stuk of 15 die ik dan moet wegsmijten en dat vind ik nogal jammer.

toch even vermelden voor de mensen die hetzelfde probleem hebben; ik heb de potjes op de verwarming gezet tot als ze goed warm waren. daarna laten afkoelen. voor het verven goed roeren en alles was opgelost, zo goed als nieuw. waarschijnlijk kwam het omdat ze een aantal jaren op een koude plaats stonden waardoor er een bezinksel op de bodem ontstond

Back