probleem motor ansmann master smacker

• Topicstarter Topicstarter alexander.vdp
  • Startdatum Startdatum
A

alexander.vdp

Guest
hoi iedereen
ik heb nu ongeveer een jaar geleden mijn master smacker gekocht, heb er dan een tijdje niks mee gedaan, maar ben gisteren weer even gaan rijden in een bos bij mij in de buurt.
maar opeens werkte hij dus niet meer, ik dacht eerst dat er iets tussen de tandwielen zat maar ik heb dan vandaag de motor gewoon eens losgekoppelt en die werkt dus niet :(.
het is gewoon de standaard motor die erbij zat (productnummer is 125000234) (link: 125000234 - Motor & Pinion - Master Smacker SRI Remote Toys), op de site van ansmann zelf vondt ik hem niet dus heb hem op google gezocht, ik weet niet of jullie hier iets aan hebben?

anyway, ik zou het fijn vinden moest iemand me kunnen helpen, ik hoop dat ik geen nieuwe motor ga moeten kopen want ik zit momenteel nogal krap bij kas :-(

grtz, alexander

hoeveel turns is de motor??
dat wordt niet aangegeven op de site.
en er kan gewoon een andere 540 motor in.
moet je wel de zelfde turns hebben.
ook als je weet wat voor esc er in zit en hoeveel turns hij aan kan, kun je er ook een snelere motor in zetten.

gr Sander.

ik weet eigenlijk niet hoeveel turns, ik kon het zelf ook nergens terugvinden --'
weet je misschien waar ik dat zou kunnen vinden?
op de doos staat het alleszins al niet...

gr, alexander

Koop je anders gewoon een mabuchi of johnson motor ? is origeneel en zal wel werken op je regelaar..

edit : ff die link bekeken en volgens mij isdat zo een gewone silvercan..

Die motortjes kosten geen drol :hammer:

Laatst bewerkt:
idd een standaard motor bij de hobby shop in de buurt halen.
als hij hier mee het zelfde rijd is er niks aan de hand.
als hij minder snel gaat kun je een snellere motor halen.
kost maar een paar euro.

gr Sander.

oké bedankt iedereen :D
nu we toch bezig zijn, weet iemand nog een goede offroad stuurservo?
want die ik nu heb centreert niet goed, is best wel lastig -.-
ze hebben me al gezegd dat ik voor offroad best iets met metalen tandwielen neem ofzo, maar als iemand daar nog iets aan toe te voegen heeft, doe maar! :D

grtz

Digitaal en metal gear is wel aan te raden, mocht je nog niet direct voor digitaal willen gaan houd dan in ieder geval metal gear aan.

Wat bedoel je met centreren ? heb je ooit al eens het servo stukje al eens terug in het midden op de servokop gezet ?

(servokop = tandwieltje dat uit servo steekt)
(servostuk= stukje dat op de kop gezegt wordt, ik noem het zo..)
of servosafer ?

Wat bedoel je met centreren ? heb je ooit al eens het servo stukje al eens terug in het midden op de servokop gezet ?

of servosafer ?

Ik denk dat er bedoelt wordt dat de servo na het sturen naar links of rechts, niet meer goed centreerd(bekend probleem met cheap servo's) Weinig aan te doen, gewoon vervangen die handel.

of servosafer ?
ja heb ik al een paar keer gedaan, maar na een tijdje ging hij dan toch weer scheef :(.
en wat is een servosaver?

ohja, wat is het verschil eigenlijk tussen een digitale en een analoge servo? :s

ik weet het, veel vragen, maar ja --'

Servosaver beschermt je servo als je ergens hard tegenaan knalt ofzo dat de schok niet volledig op de servo komt

het ligt er ook aan of je met een 27Mhz, 40Mhz of 2.4Ghz zender rijd.
dit ivb met de servo keuze als je met een 27Mhz zender rijd zou je er een analoge servo in moeten zetten, anders gaat een digitale servo snel brommen en trillen tijdens het sturen.
een 40Mhz en 2,4Ghz zender kunnen wel een digitale servo aan.
en ook voor een servo saver kunnen ze je in de lokale hobby shop ook helpen, ook voor de servo.
en het niet centreren zou nog een rede kunnen hebben namelijk, dat als de servo niet aan de stuurstang zit, moeten de wielen heel soepel heen en weer gaan.
bij een kleinbeetje stroef draaien gaat de auto ook van links naar rechts tijdens het rijden.
dus alles even uit elkaar, en goed schoon maken.
gr Sander.

zender is 40 Mhz, en bedankt voor de tip, ik ga hem vanavond meteen eens helemaal kuisen, maar wat is nu eigenlijk het verschil tussen een digitale en een analoge servo?

grtz en bedankt iedereen :D

eigenlijk erg weinig.
een analog zit een potmeter in die de graden meet doormiddel van een spoeltje.
een digitale zit ook een potmeter die gemeten word door een chip.
een digitale is hierdoor veel sneller met meeten en dus binnen 0.0002 sec reageerd.
vaak word de motor ook aangestuurd door een eigen ecs in de servo.
daarom piepen ze vaak. (dat is stroom die je hoort)
de analoge servo krijgt stroom door de ontvanger die hij gebruikt om te draaien.
een digitale ook, alleen je hebt minder stroom nodig van je onvanger.
zo ongeveer is het verschil er tussen die 2.

gr Sander.

eigenlijk erg weinig.
een analog zit een potmeter in die de graden meet doormiddel van een spoeltje.
een digitale zit ook een potmeter die gemeten word door een chip.
een digitale is hierdoor veel sneller met meeten en dus binnen 0.0002 sec reageerd.
vaak word de motor ook aangestuurd door een eigen ecs in de servo.
daarom piepen ze vaak. (dat is stroom die je hoort)
de analoge servo krijgt stroom door de ontvanger die hij gebruikt om te draaien.
een digitale ook, alleen je hebt minder stroom nodig van je onvanger.
zo ongeveer is het verschil er tussen die 2.

gr Sander.

okee, dus een digitale is eig gewoon sneller?
en is die dan ook veel duurder of maakt de prijs niet zo veel verschil?

grtz

ja meestal zijn ze sneller en sterker.
maar ze zijn vaak ook een stuk duurder
dit is een analoge (de robbe futaba 3003)en word veel gebruikt omdat hij best snel is en niet duur.
Google Afbeeldingen resultaat voor http://www.mulderij.eu/products_pictures/Robbe%20Futaba%20S3003.gif
dit is een digitale.
WWW.BIGSCALESHOP.NL
en word veel gebruikt bij de 1/8 buggy's
maar past ook op jou auto.
maar de eerste servo is voor jou al voldoende en 70 euro goedkoper.
enne nog even over de servo saver, zo ziet hij er in onderdellen uit.
51000.jpg

gr Sander.

okay, thx, dat weet ik dan ook weer allemaal :D
en die servosaver, heeft die ook veel nut of is hij niet echt nodig?
ik denk dat ik voor de rest nu wel genoeg weet (for now... :P)

grtz

de servo saver is bij een buggy wel echt nodig hoor.
anders gaat de servo heel snel stuk.
de servo saver zorgt er dus voor dat hij niet stuk gaat.
gr Sander.

okay, eneuhm hoeveel moet zon servosaver dan kosten? :s
en past ie dan nog onder mn kap + er zit toch een handleiding ofzo bij over hoe je hem moet installeren he?

ik hoop dat ik je niet verveel met al die vragen maar ben nogal een noob in deze hobby, dit is mn eerste rc ooit...

grtz

Back