probleem protech delta 10

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
A

Acropilot

Guest
ik ben dus vandaag achter accus en lader geweest en zit met een probleem.
ik sluit men voedig (eenultrapower 10A van BMI) op mij (protech delta 10) aan en het lampje van men lader ven POWER brand niet wat in godsnaam is het probleem? hopelijk snel antwoord zoui graag komende dagen willen leren vliegen!

greets

Het klinkt lullig maar heb je misschien de + en de - omgedraaid? :oops:
Zit dat goed dan zou een mogelijke andere oorzaak kunnen zijn dat de BMI ultra power een schakelende voeding is. Sommige laders kunnen niet tegen de resten van de schakelpulsen die nog op de uitgang van de voeding kunnen staan. Een hele grote elko over de uitgang van de voeding zou kunnen helpen. Die elko moet dan iets van 10000uF en 16V zijn.

kun je me eens uitleggen wat ik mioet doen in het nederlands aub :oops:
en wat moet ik er aan doen?

greets

ohw ik denk inderdaar dat ik de polen perongeluk verwisseld had het is toch min met plus he? of omgekeerd :p

greets

De plus van de voeding moet je aansluiten op de plus INGANG van de lader. De min van de voeding moet dan (logies) op de min INGANG van de lader.
De accu sluit je dan aan op de UITGANG van de lader en ook hier geldt plus aan plus en min aan min.

ja ik heb dit zojuist gedaan en hij werkt nog niet :s
ik ga niet weer 50 km rijden voor dat ding te gaan ruilen hoor weet iemand wat het exacte probleem kan zijn

greets

Doet je voeding het wel? Als je er een autolamp op aansluit krijg je dan een hele boel licht? Zo niet dan is mogelijk de voeding defect. Is dat allemaal in orde dan ben ik bang dat er toch iets met de lader mis is. Dan moet je toch met dat ding terug. Neem dan je voeding ook mee dan kan je het demonstreren en eventueel een vervanger eerst testen voor je hem mee neemt.

als ik men oor op de voeding leg maakt ie wel een geluidje.

greets

De transfo zoemt. Tis de electronica erachter die stuk kan zijn(waarschijnlijk echter de zekering als die erin zit). Die lader van jou is waarschijnlijk dezelfde als de 4010 van multiplex. Bij protech staan geen gegevens, bij multiplex heeft die: "Kurzschluß-, Verpol- und Überlastschutz". Dus beveiligd tegen kortsluiting, ompoling en overbelasting. Weet niet of dat zowel in- als uitgang bedoeld is..
Sluit je lader 'ns in een auto aan met de sigarettesteker of rechtstreeks met krokodilleklemmen op accu.

ik heb gekeken en de voeding doet het nog met een autolamp hat zal dan in de ingang of aan de uitgang liggen.
mijn ma heeft in haar bedrijf een electriciens kan die persoon dat oplossen?

greets

Back