Afgelopen zondag is mijn Turnigy TGY52 er min of meer mee opgehouden. Compressie was weg: de bougie bleek los getrild. Deze heb ik er verder uit geprobeerd te draaien maar dat ging erg stroef. De bougie had bij het uitdraaien sterk de neiging scheef te gaan zitten met als gevolg dat hij zichzelf als het ware vast vreet. Toch heb ik de bougie er redelijk netjes uit gekregen maar ben wel bang dat de draad in de kop behoorlijk is beschadigd.
Vervolgens heb ik de cilinderkop er maar eens af gehaald om de binnenkant te bekijken. Ik trof daar allemaal zwarte aanslag aan. Zie onderstaande foto's. Nu vraag ik me af of dit normaal is. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Ik gebruik Aspen.
Verder overweeg ik om de cilinder(kop) te vervangen door een nieuwe aangezien de schroefdraad voor de bougie rauw is en mogelijk beschadigd. Is het dan ook nodig om meteen een nieuwe zuiger (met veren) te monteren of is dat niet strikt noodzakelijk?
Alvast bedankt voor jullie tips.
Vervolgens heb ik de cilinderkop er maar eens af gehaald om de binnenkant te bekijken. Ik trof daar allemaal zwarte aanslag aan. Zie onderstaande foto's. Nu vraag ik me af of dit normaal is. Kan iemand hier iets zinnigs over zeggen? Ik gebruik Aspen.
Verder overweeg ik om de cilinder(kop) te vervangen door een nieuwe aangezien de schroefdraad voor de bougie rauw is en mogelijk beschadigd. Is het dan ook nodig om meteen een nieuwe zuiger (met veren) te monteren of is dat niet strikt noodzakelijk?
Alvast bedankt voor jullie tips.
Laatst bewerkt door een moderator: