Probleempje E-flite Blade MSR

• Topicstarter Topicstarter Marruk
  • Startdatum Startdatum
M

Marruk

Guest
Ik heb net de E-flite Blade MSR binnengekregen. Leuk dingetje en vliegt erg rap. Maar als ik de rechter stick indruk en dan dus in trainingmodus ga vliegen krijg ik de heli niet vooruit. Alle andere richtingen is geen probleem maar vooruit lukt niet. De uitslag van de verbinding van de swashplate naar de servo is bij vooruit dan ook minimaal. Zo minimaal dat de overbracht vanaf de servo naar de swash geen effect heeft op de stand van de rotor. Hoe kan ik dit fixen? Bij gewone vlucht is er heen enkel probleem.

Hoi Marruk,
Je bent niet de enige met wat problemen om vooruit snelheid op te bouwen. Ook die van mij heeft dat probleem enigzins.
Als ik langzaam vooruit begin te vliegen (in 'leermode' , dus met de rechterstick ingedrukt) moet ik steeds meer stick geven om hem in beweging te houden en zelfs dan valt hij vrijwel stil.
Achteruit lijkt beter te gaan en zijwaarts gaat hij gewoon snel.
In een bocht versnelt hij wel.

Omdat ik grotendeels binnen (in huis) vlieg is het niet zo'n probleem.
Eén advies dat ik heb gelezen is de stick niet langzaam naar voren te duwen maar snel en daarna een beetje te 'pompen' om hem op gang te houden.

De ingebouwde stabiliteit werkt lijkt wel sterker tegen voorwaartse bewegingen.

Ik zou toch ook even naar je trim-instellingen kijken. Als je al voorwaarts trim moet geven om hem stabiel te laten hoveren (omdat hij anders naar achteren vliegt) werkt dat naar mijn idee ook nadelig. Als dit het geval is kan je de rechter servo stang wat naar beneden draaien (kijk op youtube bij 'msr trim issues' hoe je dat moet doen). Dan kan je hem zo krijgen dat je de trim neutraal of iets naar achteren moet trimmen.
Let ook op of de accu wel goed zit, want deze heeft veel invloed op het zwaartepunt van de heli (als je speling hebt kan je proberen hem iets meer naar voren te schuiven en dan de trim iets naar achter)

En anders zo snel mogelijk ook in kleine ruimtes leren te vliegen zonder de beperkende uitslag van de 'leer-stand'.

Kan helaas zelf niet experimenteren omdat ik op een onderdeeltje wacht...... tja ze zijn best stevig, maar tegen een brokkenpiloot is hij niet altijd opgewassen.;)

PS kijk even naar je staartmotor. Is het de nieuwe versie met het extra beschermingskapje? Zo niet dan zelf iets van bescherming aanbrengen (bijvoorbeeld krimpkous ; zie voor andere oplossing rcgroups.com of youtube), anders zal een keer bij een crash het asje van de staartrotor het zwarte afdekkapje van het motortje duwen en dan is die meestal kapot.

Succes.
Er is trouwens op het forum ook een MSR draadje (in 'fixed pitch')

Peter

Het klinkt toch alsof een van de links die uiteindelijk moet zorgen voor de juiste voorwaarste kanteling verkeerd zit (die dingen kunnen doorschieten namelijk).

Maak eens een paar foto's van de swash plates, dan zal het vast duidelijk worden.

Zowel de Nine Eagle Solo Pro als de Blade Msr hebben kennelijk last van hetzelfde 'probleem'. De van mij werkt echter gewoon goed, dus wie weet kunnen we er wel achter komen.

Bij Nine Eagles die niet meer naar rechts kunnen worden gekanteld met de rechter stick (mode 2) zit bijv. ook meestal een van de zwarte links doorgedrukt naar de verkeerde kant. Klinkt vager dan het is, maar de oplossing is gratis.

Ik ben er al mee aan de gang gegaan aan de hand van filmpjes van YouTube. Ik kom al een heel eind maar gaat stukje bij beetje. Ik wil namelijk niet dat hierdoor ook de "gewone" vliegstand teveel beinvloed word. Die gebruik ik toch namelijk het liefst;) Maar ik wil dat die andere stand ook gewoon goed werkt. Ik zal morgen wel even kijken of ik wat macro foto's kan maken en posten. In ieder geval alvast bedankt voor de reacties.

Misschien verwacht je te veel van die trainingsmodus, want het is eigenlijk andersom bedoeld. Je vliegt in de trainingsmodus totdat je de heli goed kunt laten hoveren en wat ook wat minder fel kunt laten rondvliegen.

Heb je dat onder de knie, dan stap je over op de geadvanceerde modus waarbij de uitslagen wat extremer mogen zijn en de heli ook harder naar voren zal kunnen gaan.

Ik vlieg wat dat betreft eigenlijk alleen nog in echt kleine ruimtes met die 'trainingsmodus', verder altijd in de meer gevoelige geadvanceerde modus.

Mmm... ik heb 'm juist naast mijn Honeybee FP2 genomen om ook lekker vanuit m'n luie stoel m'n vrouw te kunnen vervelen ;)
Misschien dat dat het is???

Back