Probleempje met Discovery Pro

Discussie in 'Multicopters electronica' gestart door MarkyB, 23 dec 2013.

  1. MarkyB

    MarkyB

    Lid geworden:
    30 aug 2009
    Berichten:
    399
    Locatie:
    Online
    Vandaag is de bouw van mijn nieuwe discovery pro een heel eind afgerond. Ik ben bezig om alles af te stellen.

    De Setup:
    Discovery Pro
    Naza v2 + gps
    Futaba t14sg + 7008sb (traditional mode)
    Immersion 600mw vtx
    tbs 69
    hero 3 in de gimbal

    Alle functies werken, behalve de cam switch. Als ik in de OSD de cam instelling op FPV zet, krijg ik de tbs 69 cam. Op gopro de gopro cam en op Switch krijg ik de gopro cam. Ik heb geen mogelijkheid om naar de fpv cam te switchen.

    In mijn zender heb ik channel 8 toegewezen aan schakelaar SF. Channel 8 gaat naar de topplate. Volgens de handleiding zou deze rechtstreeks naar de Core gaan.

    Mijn vraag in het kort: Wat zie ik over het hoofd waardoor video switching niet werkt?

    PS: Wie heeft ook last van een piepende gimbal? Hij functioneert redelijk alleen komt er een piep uit zolang hij ingeschakeld staat.
     
  2. Thom

    Thom

    Lid geworden:
    28 jul 2009
    Berichten:
    825
    Locatie:
    Zutphen

    Je OSD is het probleem, haal deze er eens tussenuit. Piepen hoort die pas vanaf 3A te doen(wanneer je vliegt) alleen dit werkt niet echt deed die bij mij ook kan geen kwaad.

    je kunt proberen de profielen opnieuw te laden maar raad je aan dit niet te doen, dan moet je je gimbal ook weer opnieuw configureren.
     
  3. MarkyB

    MarkyB

    Lid geworden:
    30 aug 2009
    Berichten:
    399
    Locatie:
    Online
    Zal ik de Core eruit halen ja? Dat lijkt me niet zo'n goed plan.
    Het geluid is exact zoals in dit filmpje:

    [URL=" Discovery Pro Gimbal issue - YouTube[/URL]


    Het gedrag van de gimbal is niet hetzelfde. De gimbal reageert wel vreemd als je deze beweegt met de draaiknoppen op de zender.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  4. Thom

    Thom

    Lid geworden:
    28 jul 2009
    Berichten:
    825
    Locatie:
    Zutphen
    Ik dacht dat je een extra OSD had, core laten zitten. heb je in osd ingesteld dat je wil switchen met de knop?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. QuadRon

    QuadRon

    Lid geworden:
    16 mrt 2008
    Berichten:
    4.325
    Locatie:
    Belgie
    Eerst en vooral , de gimbal updaten.
    Dan profilen instellen.
    Dan calibreren.

    In de osd menu(core) moet je het switchen van de camera activeren..
     
  6. MarkyB

    MarkyB

    Lid geworden:
    30 aug 2009
    Berichten:
    399
    Locatie:
    Online
    - hij is up to date ( SimpleBGC_2_3b5.enc.hex )
    - Profiel 1 en 2 zijn ingesteld volgens handleiding pagina 39:

    The following table shows the suggested PID and power controller gains for a GoPro HD Hero3 mounted on the gimbal.
    Axis P I D Power Poles Inverted FC Gain
    Roll 12 0.1 9 175 14 Yes 0
    Pitch 14 0.1 9 135 14 No 0
    Other essential settings: Axis TOP to -Z, RIGHT to Y, skip gyro calibration at startup CHECK, gyro trust 100, and PWM frequency to HIGH (silent) for Profile 1 and LOW for Profile 2, ROLL to RC_ROLL, PITCH to RC_PITCH, CMD to EXT_ROLL, RC control ROLL to -30/30/CHECK/3/UNCHECK/10/0% and PITCH to -90/90/CHECK/3/UNCHECK/10/0%.

    - Calibratie is gedaan in SimpleBGC software en via de knop op het frame. Daarnaast is het camera switchen aan gezet in het Core menu. Hierdoor start de disco op via de GoPro, maar ik kan niet switchen naar de fpv cam. Wel handmatig via het core menu.
     
  7. Thom

    Thom

    Lid geworden:
    28 jul 2009
    Berichten:
    825
    Locatie:
    Zutphen
  8. MarkyB

    MarkyB

    Lid geworden:
    30 aug 2009
    Berichten:
    399
    Locatie:
    Online
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  9. marcelp

    marcelp

    Lid geworden:
    24 okt 2013
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Hengelo Ov
    Wat betreft de cam-switch, deze op 'switch' zetten in het OSD menu en dan moet het meteen werken en is inderdaad een rechtstreeks verbinding vanaf kanaal 8 naar de core. (werkt kanaal 8 wel in het servo menu op de zender?)

    Het probleem met een piepende gimbal is bekend, ook met de meest recente firmware.
    Ben hiermee aan het experimenteren geweest om een oudere versie weer terug te zetten, dit leek in eerste instantie te werken...maar na het armen van de motoren draaide de gopro helemaal weg.

    Hopelijk komt hier zsm. een update voor.
     
  10. MarkyB

    MarkyB

    Lid geworden:
    30 aug 2009
    Berichten:
    399
    Locatie:
    Online
    Kanaal 8 in het servo menu schiet van -100 naar +100 bij het omzetten van schakelaar SF. Moet dit misschien omgezet worden van 0 naar 100?

    De handleding komt ook niet verder dan:

    Switching video downlink feed is now possible via a dedicated R/C channel on the radio, e.g., a 2-position toggle switch. Connect a servo-cable from the receiver to the R/C header (channel 8). The video switcher will change input when the PWM-period passes the 1520µs center point (50%). No further sub-trim should be necessary.
     
  11. marcelp

    marcelp

    Lid geworden:
    24 okt 2013
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Hengelo Ov
    Heb het net even na gekeken voor je en hij schakelt tussen +100 en -100 en gebruik hier een futaba T14SG voor en werkt zonder problemen.

    Even een vraagje...
    Hoe heb je alles aangesloten, conventioneel of via s-bus
     
  12. MarkyB

    MarkyB

    Lid geworden:
    30 aug 2009
    Berichten:
    399
    Locatie:
    Online
    Traditioneel, dus elk kanaal een stekker.
     
  13. marcelp

    marcelp

    Lid geworden:
    24 okt 2013
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Hengelo Ov
    Dan zou het gewoon moeten werken...

    Zitten de stekkers die de printen met elkaar verbind goed, en niet scheef oid? (witte stekkers met zwarte draden)
    Haal ze anders eens een keer los en plaats ze opnieuw... wie weet.
     
  14. Thom

    Thom

    Lid geworden:
    28 jul 2009
    Berichten:
    825
    Locatie:
    Zutphen
    en heb je de pins goed gesoldeert?
     
  15. MarkyB

    MarkyB

    Lid geworden:
    30 aug 2009
    Berichten:
    399
    Locatie:
    Online
    Zojuist de pinnen opnieuw gesoldeerd en de 9-pin connector van onder naar boven opnieuw vast gezet, maar helaas mocht het niet baten.

    Wat is de function van kanaal 8, Marcel? Bij mij staat deze op Aux4.
     
  16. MarkyB

    MarkyB

    Lid geworden:
    30 aug 2009
    Berichten:
    399
    Locatie:
    Online
    Na een helder moment het probleem opgelost.
    Kanaal 8 is standaard SBUS. De modus van de ontvanger heb ik veranderd naar channel 8.

    Resterende probleem is dus de piepende gimbal en als je de motoren bedient dat dit schokkerig gebeurt.
     
  17. MarkyB

    MarkyB

    Lid geworden:
    30 aug 2009
    Berichten:
    399
    Locatie:
    Online
  18. Rubaaaa

    Rubaaaa

    Lid geworden:
    21 jun 2013
    Berichten:
    1.376
    Locatie:
    Gouda
    dat traag reageren is om de video zoo smooth mogelijk te houden
     
  19. marcelp

    marcelp

    Lid geworden:
    24 okt 2013
    Berichten:
    11
    Locatie:
    Hengelo Ov
    Dit had ik inderdaad ook gedaan, en leek in eerste instantie geholpen te hebben.
    Zodra ik de motoren arm en wil gaan vliegen draait de camera compleet weg en is er niets meer mee te beginnen.
    Heb nu dus de laatste versie er weer op gezet en laat hem maar piepen...tijdens het vliegen hoor je het toch niet meer
     
  20. Thom

    Thom

    Lid geworden:
    28 jul 2009
    Berichten:
    825
    Locatie:
    Zutphen
    juist hier ook gedaan.
     

Deel Deze Pagina