probleempje met heli.

• Topicstarter Topicstarter heli036
  • Startdatum Startdatum
H

heli036

Guest
beste medehelivliegers.
mijn naam is michael, en ben pas begonnen met heli vliegen.
maar ik heb een klein probleempje. ik heb een robbe crown 3 heli en op het moment dat ik op toeren kom met mijn heli wil hij eigenlijk vrijwel direct naar rechts trekken. ik heb al geprobeerd de heli te trimmen maar dat mag niet uitmaken. heeft iemand misschien een idee waar dat aan zou kunnen liggen.?
alvast bedankt:)

Klinkt als een bekend beginners probleem.
Alleen trekt de heli bij een rechtsom draaiende heli naar links.
Als jou heli linksom draait dan snap ik het.
De verplaatsing wordt dan veroorzaakt door de druk die je staartrotor genereert.
Bij het opstarten moet je in jouw geval iets naar links sturen om dit te compenseren. Het is altijd zo dat één skid van de heli iets eerder los komt en dat de heli iets schuin in de lucht hangt om stil te hangen.
Als hij eenmaal los van de grond is merk je daar niets meer van.
Dit effect kun en wil je niet wegtrimmen;)

Groeten, Wilbert.

dank je wel jongens voor jullie reactie. ik zal het is bekijken. maar ik heb nog een probleem dat is vanmiddag ontstaan de motor wil niet meer draaien hij stottert en daar blijft het bij. ik denk dat de regelaar stuk is want die word erg heet. iemand bekend met dit probleem.?

Moin Heli036! Ik zou deze gelegenheid aangrijpen om je heli eens goed af te stellen, dan is het makkelijker te zoeken naar de fout

- Koppel een motordraad los, zodat hij niet gaat draaien als je pitch geeft
- Koppel de accu aan, en laat de heli eventjes staan om de gyro te laten initialiseren
- Zet je pitch stick (Als je mode2 vliegt, de linker knuppel) in het midden
- Probeer je servo-heveltjes zo horizontaal mogelijk te stellen
- Zet je swashplate (Draaiding waar je servo-stangetjes op uitkomen) zo horizontaal mogelijk.
- Zet je bladen op 0 graden (Zo horizontaal mogelijk, liefst met een inclino(pitch)meter

That's it. Controleer als laatste of je staart de goeie kant op draait, en als dat goed is en alles staat op mid stick zo vlak mogelijk heb je een goed beginpunt.

Drijft de heli nu naar rechts tijdens het opstijgen, zet dan de heli neer en trim het eruit met je servo-trim.

Het zou trouwens handig zijn te weten welke zender je gebruikt, welke motor, welke regelaar etc.

Groetjes,

Ton

Moin Heli036! Ik zou deze gelegenheid aangrijpen om je heli eens goed af te stellen, dan is het makkelijker te zoeken naar de fout

- Koppel een motordraad los, zodat hij niet gaat draaien als je pitch geeft
- Koppel de accu aan, en laat de heli eventjes staan om de gyro te laten initialiseren
- Zet je pitch stick (Als je mode2 vliegt, de linker knuppel) in het midden
- Probeer je servo-heveltjes zo horizontaal mogelijk te stellen
- Zet je swashplate (Draaiding waar je servo-stangetjes op uitkomen) zo horizontaal mogelijk.
- Zet je bladen op 0 graden (Zo horizontaal mogelijk, liefst met een inclino(pitch)meter

That's it. Controleer als laatste of je staart de goeie kant op draait, en als dat goed is en alles staat op mid stick zo vlak mogelijk heb je een goed beginpunt.

Drijft de heli nu naar rechts tijdens het opstijgen, zet dan de heli neer en trim het eruit met je servo-trim.

Het zou trouwens handig zijn te weten welke zender je gebruikt, welke motor, welke regelaar etc.

Groetjes,

Ton
heyy skidz.
ik neem aan dat je 3d vliegen bedoeld met mode 2. maar bij mij is het zo dat ik me gashendel helemaal naar beneden doe als ik hem op de 0 stand wil hebben. ik heb op dit moment een carson zender en ontvanger, ik heb al het advies gekregen van de winkel om die te vervangen omdat dat niet echt een geschikte zender is om deze heli mee te vliegen maar voor het begin kan het, mijn regelaar is van align en motor van robbe en gyro van protech.
zoals als je al ziet zijn het allemaal merken door elkaar. misschien kun je me iets van advies geven voor een andere regelaar mocht deze stuk zijn/ of misschien heb je der nog 1tje liggen de ik over kan nemen van je.
maar ik ga even aan de slag met de instellingen, heel erg bedankt voor je hulp. en je hoort van me hoe het gegaan is.
alvast bedankt fijne avond nog groetjes michael:D

Back