probleempje met staart Trex600

Hallo medebouwers en vligers,

1 van mijn heli's betreft een trex 600 cf. Zoals bij bekenden bekend zit daar elektronica op die ervoor zorgt dat je je vliegaccu's niet te leeg trekt. Dit laat de heli zien door de tail heen en weer te tikken. Zonder dat ik instellingen heb gewijzigd tikt mijn tail nu ook continue heen en weer, bij volgeladen accu's. Deze zijn goed, twijfel daar maar niet aan. Vraag is nu wat de oorzaak en oplossing is van dit vervelende ongemak.

mvg loges

Zoals hoogstwaarschijnlijk bekend is, is het heen en weer tikken van je staart een teken dat de gyro niet goed staat afgesteld.
Als je niets hebt gewijzigt in de instellingen, zou je kunnen denken aan een ander rotortoerental door een kapot lager oid.

Dus als je geen reden hebt om te twijfelen aan je gyro-instellingen, zou ik graag willen weten wat voor apparaat je op je staart hebt geinstalleerd, dat even tikt als de batterij onder een bepaalde spanning komt..

Misschien de accu's onder belasting even nameten?
Eventueel dat het koude weer er iets mee te maken heeft?

Succes met zoeken...

Zoals hoogstwaarschijnlijk bekend is, is het heen en weer tikken van je staart een teken dat de gyro niet goed staat afgesteld.
Als je niets hebt gewijzigt in de instellingen, zou je kunnen denken aan een ander rotortoerental door een kapot lager oid.

Dus als je geen reden hebt om te twijfelen aan je gyro-instellingen, zou ik graag willen weten wat voor apparaat je op je staart hebt geinstalleerd, dat even tikt als de batterij onder een bepaalde spanning komt..

Misschien de accu's onder belasting even nameten?
Eventueel dat het koude weer er iets mee te maken heeft?

Succes met zoeken...

Ik heb de helis 1.5 jaar geleden gebouwd. Ik weet niet meer of deze beveiliging onderdeel is van de regelaar (motor) of van de aan-uit schakeling of een samenwerking tussen die 2. Het is standaard bij alle 600 heli's van Trex, ik denk ook de ESP's. In principe dus niets bijzonders. Gyro is een 401.

loges

Als je staart serieus alleen tikt als hij onder een bepaalde batterijspanning komt, heb ik hier persoonlijk nog niet van gehoord.
Voor mn gevoel moet dit een apart iets zijn wat tussen de 401 en de ontvanger geplaatst is, aangezien de 401 dit zeker niet als optie heeft.

De regelaar en motor zelf kunnen de staart niet aansturen, dus neem ik aan dat het daar ook niet in zit.

Wat wel kan is dat je gain van de 401 zodanig stond afgesteld dat bij het zakken van het toerental van de kop door een batterij die leeg raakt, hij op een bepaald moment gaat hunten.

Maar als je zeker weet dat de batterijen de oorzaak niet zijn, zul je naar mijn mening, de oorzaak in de gyro moeten zoeken (gain bijstellen)

Back