Probleempje OS 40 La motortje

Hallo

Ik heb dit reserve motortje gemonteerd in plaats van mijn
OSmax 40 FP.

Voor het starten houd ik één vinger op de luchtingang van de carburatoropening terwijl ik enkele malen rustig aan de propellor draai.
Nu bij mijn FP kwamen de brandstofleidingen vol en kon je starten.
Bij het LA motortje doet hij niets.
Hij zuigt precies via andere wegen lucht aan????

Fysisch verschil:
Bij het LA motortje zit de afregeling via een kleine brandstofleiding
aan de achterkant.
Bij mijn FP zit de afregeling direct op de carburator. (Ik weet niet of dat er iets mee te maken heeft. (denk het niet maar vermeld het maar)

ALs ik druk op uitlaatleiding zet komen de brandstofleidingen wel vol te zitten en kan ik hem wel starten.
Dan draait hij goed en zuigt hij wel brandstof aan.

Mss veel uitleg maar ik geef liever teveel info.

Wat te doen?

mvg

Wat is dan nu het probleem. de motor start kennelijk goed zuigt goed aan enkel via de uitlaat primen i.p.v de carb.
Volgens mij (bij mijn .25la is dit zo) heb je een klein gaatje voorop de carb. voor stationair loop dus volledig afsluiten kan niet.

Ok

Ik wist niet dat je ook kon primen via de uitlaat.
Inderdaad dan komen de leidingen wel vol brandstof.
Nu start hij wel makkelijker als ik gewoon op het uitlaatleidingetje voorzichtig druk zet in plaats van primen zoals je beschrijft.
Hij draait wel beter als mijn 40FP motortje.
Zou er iemand mijn 40FP motortje willen reviseren?
Ben nog maar een :n00b: hierin dus wil hem zelf niet naar de .... helpen

bedankt

Wat is er mis met de os 40 fp.
bovendien vraag ik me af of het werkelijk zin heeft om deze te reviseren veelal zijn nieuwe zuigers en bussen bijna net zo duur als een nieuwe motor. Als het enkel om een nieuw glijlager gaat en het schoonmaken kun je er nog wel aan denken anders kun je beter een nieuwe kopen

gas openzetten en nogmaals proberen, probleem bij de la`s is ook nog weleens dat de transportslang (van achter naar de carburateur) gescheurd wat niet opvalt. dan zuigt ie dus valse lucht aan i.p.v brandstof.

ik vlieg met een .15la die al meer dan 100 draaiuren heeft en deze heeft nog nooit 1 verkeerde klap gegeven:)

heb ook een 40LA en die vertoond zo wat dezelfde kenmerken als je hem wilt starten als die van jou maar ben er voor de rest toch heel tevreden over.

greetings.

Back