Problemen Belt CP-V2

Hallo,

gisteren heb ik een Belt CP-V2 gekocht. Mooi apparaatje. Na mn eerste vlucht heb ik de accu weer opgeladen en ben begonnen aan de tweede. Hier traden de problemen op. De propellers draaiden niet goed, met stoten. Ineens kwam er rook uit de cockpit, en heb meteen de accu uitgeschakeld. Na een inspectie kwam ik er achter dat de motor iets was ontzet, dit heb ik weer opgelost door deze opnieuw te monteren. Maar de BL Motor ESC is oververhit geraakt en dit veroorzaakte de rook, ook was een klein gaatje gebrand in het omsluitend plastic.
Wie kan mij vertellen wat het probleem is zoals beschreven, waar het zit en hoe ik het op kan lossen. Ik hoop dat iemand me verder kan helpen. Zelf ga ik vanmiddag de ESC motor bestellen zodat ik iig een nieuwe heb liggen
Alvast dank.

Groeten

Bij mij geen rook, maar wel een ESc die zo heet werd dat de motor afsloeg
Oorzaak veelal servo's die te stroef bewegen of links daarnaartoe die niet goed zijn afgesteld. Soms een ESC die niet goed is (in mijn geval)
Ergen staat een CP draadje met afstelinstructies
Groeten
MArtin

Hallo Martin,

bedankt voor je reactie. Ik heb gezocht naar het CP draadje met afstelinstructies, maar kan m niet vinden... kun je hier meer info over geven? alvast dank.

groet Dennis

Martin,

je zegt ook dat jij een ESC had die niet goed was. Hoe kwam je hier achter? dan kan ik ook ff checken of die van mij wel goed is..

groet

Je haalt voor rond de 200 euro een rtf esky cp belt in huis.
Het forum hier staat vol van mensen die hier problemen met ondervinden,
esc's die doorbranden, servo's die stuk gaan, de gyro die het laat afweten.
Alweer een duidelijk bewijs dat Esky (goedkoop) ---> DUURKOOP is
Men zou deze heli's van de markt moeten halen, zonde van je geld.
Voor 300 euro had je een KDS 450 size heli of andere betere producten.
Als ik van jou zou zijn dan zou ik de winkel erop aanspreken.
Dit valt echt wel onder garantie lijkt me.
Veel succes ermee jongen ;)

Dennis
Teruggebracht. Hebben ESC en de motor vervangen
Vloog daarna goed (werd wel warm maar niet heet).
Echter een paar weken later branden de servo's steeds door. Staat nu weer bij de leverancier

Wat ze steeds zeggen is goed afstellen. Vreemde is een vriendje heeft er ook 1 en geen problemen
Groeten
Martin

Dank je Martin voor je reactie.
K heb alvast een nieuwe ESC besteld, maar geen motor.. k ga me maar beroepen op de garantie en desnoods stuur ik de heli ook terug.. iig bedankt!

Groet

Back