Problemen Firespy s1

• Topicstarter Topicstarter Enumo
  • Startdatum Startdatum
E

Enumo

Guest
Hallo,

Ik heb een firespy s1 helikopter
dit is een coaxiale helikopter (een hele kleine)

Hij heeft echter sinds kort een probleem...
Wanneer je in een vlucht de heli stabiel laat hoveren (dus stilstaand in de lucht)
en je stuurt, dan valt hij bijna letterlijk uit de lucht.

Dit doet hij alleen bij 70% throttle of lager... bij 100% trhottle stijgt hij en blijft hij stijgen bij het sturen.

Heb de heli al uit elkaar gehad en alles gecontroleerd en de motortjes en asjes gesmeerd met een klein beetje naaimachine olie..

Echter heeft dit allemaal geen effect.

Iemand een idee wat hier aan de hand is ?

Alvast bedankt voor de ideeen.
full

Het is de rode links op deze foto

Laatst bewerkt door een moderator:
Doet hij het ook als je hem vast houdt, en zeg throttle op 50% zet, en dan stuurt? Stoppen beide rotors of slechts eentje? Een coax heeft namelijk wel de lift van beide rotors nodig om in de lucht te blijven.

Ik heb wel elders op het forum gelezen over iemand die ook een probleem met zijn Firespy had, die was niet meer te trimmen en bleef een beetje boven de grond in ground-effect hoveren. Was iets electronisch, wat zichzelf na een poosje heeft gereset. Maar jouw probleem klinkt wat anders. Ik dacht eerst aan een dip in de spanning, maar het feit dat je het met 100% throttle niet hebt haalt die theorie onderuit.

Doet hij het ook als je hem vast houdt, en zeg throttle op 50% zet, en dan stuurt? Stoppen beide rotors of slechts eentje? Een coax heeft namelijk wel de lift van beide rotors nodig om in de lucht te blijven.

Ik heb wel elders op het forum gelezen over iemand die ook een probleem met zijn Firespy had, die was niet meer te trimmen en bleef een beetje boven de grond in ground-effect hoveren. Was iets electronisch, wat zichzelf na een poosje heeft gereset. Maar jouw probleem klinkt wat anders. Ik dacht eerst aan een dip in de spanning, maar het feit dat je het met 100% throttle niet hebt haalt die theorie onderuit.

Ik zal dat eens proberen van de throttle van 50%
Volgens mij vertragen beide dan wel erg.. maar dat zal ik nog eens onderzoeken.

Hoe reset ik de elektronica?
Ik heb zelf wel het idee dat het elektronisch is.. dit omdat hij als hij stuurt de motor(s) soms in hogere toeren draaien en dat vast houden tenzei ik de throttle weer lager doe...
het is heel moeilijk uit te leggen...

Ik heb nog geen duidelijk antwoord van de importeur hierover. Het zou best kunnen dat het iets elektronisch is. De Protector, ook van Bureto'ys, kan ook kuren krijgen. Mijn 2 stuks kwamen na een minuut niet meer omhoog, alleen een paar cm boven de grond. Eentje heeft zichzelf gereset blijkbaar, en doet het nu weer goed, de andere is nog steeds net zo.

Ik heb nog geen duidelijk antwoord van de importeur hierover. Het zou best kunnen dat het iets elektronisch is. De Protector, ook van Bureto'ys, kan ook kuren krijgen. Mijn 2 stuks kwamen na een minuut niet meer omhoog, alleen een paar cm boven de grond. Eentje heeft zichzelf gereset blijkbaar, en doet het nu weer goed, de andere is nog steeds net zo.

50% throttle en dan sturen verminderd het toerental wel iets.. echter hoor je soms de motor op een bepaald toerental draaien en als ik dan gedraaid heb draait ie soms even iets harder.. dus ik denk dat het elektronica is en dat ie t probeert bij te stellen...

Het kan ook de gyro zijn, dat die soms in de war raakt en ipv iets bij te sturen teveel stuurt... Maar dat moet dan of vanzelf goed komen doordat de elektronica zichzelf reset, of we moeten wachten op het antwoord van de importeur (probeer anders ook zelf een mailtje naar choppershop te sturen, adres staat wel op hun website dacht ik) of je zal naar wat anders moeten uitkijken.

Heey Enumo,

Trilt de RC Helikopter ook als je aan het vliegen bent? Echte kan u ook nog wel tips vinden op onze website: Helikopterskopen.nl - Tips

Dingen die u kan onderzoeken zijn:
- Kijken of het middenstaafje verbogen is
- Proberen te trimmen
- Of de gyroscoop nog recht is en het gewicht verdeeld is

Groeten Helikopterskopen.NL

Heey Enumo,

Trilt de RC Helikopter ook als je aan het vliegen bent? Echte kan u ook nog wel tips vinden op onze website: Helikopterskopen.nl - Tips

Dingen die u kan onderzoeken zijn:
- Kijken of het middenstaafje verbogen is
- Proberen te trimmen
- Of de gyroscoop nog recht is en het gewicht verdeeld is

Groeten Helikopterskopen.NL

1 van mijn Firespy's will alleen nog maar achteruit vliegen. Draadjes naar de motor kunnen het dus niet zijn, want hij draait nog wel achteruit. Ik denk dat het de ontvangerprint is, of is er nog een truukje om dit zonder sleutelen op te lossen?

Back