Problemen HK-500 GT ?

recentelijk een HK500CMT gekocht. Zeer slechte kwaliteit. Raadpleeg het HK forum maar eens ivm afbrekende hekrotorbladen (zelf ook ondervonden) HobbyKing Forums - HK500GT Tail Victim - Page 1, slechte CNC kwaliteit van de metalen onderdelen (bij mij is de rotorkop 1 mm uit balans) dezes link bijvoorbeeld HobbyKing Forums - HK500CMT Problems - Page 1 of deze HobbyKing Forums - HK500CMT crap gallery - Page 1 HK500CMT crapgallery. Wat een ieder doet met zijn geld moet hij weten, maar aanschaf van dit soort heli's is gewoon weggegooid geld, en bovendien nogal gevaarlijk. Die hekrotor heb ik 10 meter verder teruggevonden, en is rakelings langs mij gevlogen.
Ik kan nog wel een hele lijst opsommen wat ik aan dat ding heb gevonden maar er is al veel op dat HK forum geschreven. En tot slot de HK401 is ook niet te vertrouwen. Er zit een bug in, waarbij de servo in 1 hoek gaat staan zodra je van Heading Hold naar normal flight overschakeld.
U bent gewaarschuwd!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb er moeite mee !!

Goedendag.
Ik ben heel veel op het forum aan het lezen en er is iets wat mij meer en meer tegen gaat staan en dat is het negative gepraat over div soorten heli's.
De een weet het nog beter dan de ander alle zogenaamde specialisten ventileren hun prive mening.
Ik ben er behoorlijk ziek van.
Spelen met heli's is mijn laatst gekozen hobby er zijn al heel veel hobby's in de afgelopen jaren de revu gepasseerd.
Computers,motorfietsen,elec. trein elctronica etc.
Alles wat techniek is heeft mijn belangstelling.
En nu zijn dat heli's.
Ik heb de afgelopen winter vliegles van Bert en zijn medestrijders gehad en heb daar de grondbeginselen van het vliegen geleerd.
Ik heb mij zelf verder bekwaamd en kan nu goed hoveren en een rondje vliegen.
Dat is voor mij genoeg en ik hoef eigenlijk niet meer.
De club waar ik lid van ben geworden is een leuke groep en bevalt mij goed.
Het leukste werk voor mij is het bouwen en afstellen van de heli.
En de kik is dat het ding direct vanaf de werkbank goed in de lucht te houden is.
Daarna komt nog het juiste afstellen van heli en zender.
Ik heb nu een hele rij heli's 5 stuks vanaf een lama v4 coax (1x) via 450 (3x) naar 500 (1x).
Nee ik noem geen fabrikaten want da krijg ik commentaar.
Ik beleef er heel veel plezier aan.
Ik denk dat ieder het moet invullen naar zijn eigen mogelijk heden en budget.
Ik zou ook liever in een jaguar rijden dan in een peugeot maar dat laat mijn budget niet toe en als ik dan moet sparen voor de jaguar dan krijg ik dus nooit een auto.
Mensen met een heli van 5000 euro of meer hebben daar veel plezier van ik heb met heli's van een tiende van die prijs evenveel plezier.
Laat ieder vrij in wat hij wil en hou op met zeuren.

Lud P.
 
Wat heeft dat hiermee te maken?

Klonen is genoeg mee te doen, maar niet voor een beginner
Je moet wat ervaring hebben om eventuele problemen te ondervangen, en eventuele problemen te kunnen zien

En vele beginners denken dat de kwaliteit overal hetzelfde is...
Wat dus gewoon echt niet waar is
Het is gewoon een feit dat de kwaliteitscontrole bij de clones niet altijd even best is

Dan mag er toch gewaarschuwd worden?
Hoeveel zijn er niet die 100 eur voor een heli een grote berg geld vinden, en bij de clones denken een geweldig apparaat van een goede kwaliteit te vinden?
En veel van die mensen hebben ook niet verder gekeken of gegoogled...
 
nou dat bericht heb ik alleen maar geplaatst met de ervaring die ik heb opgedaan met dat type heli , en wilde de anderen waarschuwen opdat ze geen brok hekrotor in hun oog krijgen.
 
Ik denk ook dat je het met een verkeerde insteek leest Lud.
Het heeft weinig te maken met het afkraken van bepaalde merken.
En het niet noemen van merken omdat je dan commentaar verwacht is ook wat overgereageerd vind ik.
Niemand kan ook bijvoorbeeld zeggen dat alle delen van merk X per definitie wel goed zijn.
Want dat is namelijk nooit zo.
Koop je een complete heli met uitsluitend onderdelen van merk X dan zal je na een jaar intensief vliegen nog maximaal 80 a 90% van die onderdelen erop hebben zitten.

Maar ga je van start met een heli waar je na een aantal vluchten of zelfs direct al diverse onderdelen moet gaan vervangen om hem veilig en vliegklaar te krijgen, dan is het vrij normaal dat je dat soort informatie deelt op een forum.

Als een merk erg veel besproken wordt hier, is dat jammer genoeg niet altijd een goed teken ;)
Het is allemaal niet kwaad bedoeld, maar zeker met RC helikopters gaat het gezegde "recht = recht en krom=krom" vrij letterlijk op.

De mankementen die er op de foto's voorbijkomen variëren van vervelend/niet werkend tot zeer gevaarlijk.
Mag best even uitgelicht worden wat mij betreft.
Vooral om aan te geven waar je zoal op moet letten om een RC helikopter veilig en soepel te laten functioneren.
En dat staat helemaal los van wat er betaald wordt voor bepaalde zaken.
Duur is niet per definitie beter.
Maar productie en kwaliteitscontrole kost geld, dus zal een gecontroleerd onderdeel dan vaak wel wat duurder uitvallen.
Hoef je dat onderdeel echter een paar jaar niet meer te vervangen, dan kan het zelfs wel eens goedkoper blijken te zijn over een langere periode.
Die informatie wordt hier gedeeld.

Grt,
Eric
 
Laatst bewerkt:
hier nog een link waar alle problemen met die 500 op een rij worden gezet.
http://www.eflightwiki.com/eflightwiki/index.php?title=HK500GT
Maakt niet uit of je de CMT versie hebt, hier is ook niets aan verbetert
alle problemen die in de lijst staan heb ik met de CMT ook ondervonden.

Voorts is de[FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]r[/FONT]Turnigy Plush 80A regelaar niet geschikt voor heligebruik, al wordt hij er voor verkocht door HobbyShit. De regelaar start namelijk op 40% throttle met als gevolg dat of je tanden er steeds afschieten of je autorotatie lager het uiteindelijk opgeeft. Softstart is wel te programmeren maar werkt niet goed. Dit topic is ook te vinden op HK forum.

Als laatste de HK401. Hierin zitten 2 software fouten die je gegarandeerd ook een crash opleveren.
1) de gyro kan 1 kant opschieten wanneer je van HH naar STD schakelt en op hetzelfde moment de heli draait.
2) Op DS mode kan de gyro resetten met als gevolg dat de staart ineens in een spin komt.


Zonde van je geld, na alle upgrades heb je een Align betaalt en ben je (ik tenminste) zwaar gefrustreerd over deze zooi. Van HobbyShit krijg je verder ook geen antwoord wanneer je een van deze punten meldt. Een klacht gemeldt op 13/07 over de afschietende tailholder wordt eenvoudig niet beantwoord.



Gisteren een andere Copterx 500 SE v2 bestelt waar ik hopelijk meer plezier van zal hebben
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Back
Top