Problemen Magin one!!!!

Ik denk toch dat je moter te zwaar is heb zelf dit probleem gehad met me regelaar :cry:

Goeddag,

Ik wou graag wat info krijgen m.b.t. RC boten.
Ik ben vanplan om een rc boot aan te schaffen, nu heb ik op internet wat rond gekeken en kwam toen dit model tegen; Magin One van Robbe.
Ik vind dit opzich een heel mooi model maar is deze wel geschikt om mee te beginnen, ik heb wel ervaring met rc auto's?
Nu begrijp ik dat deze boot als bouwpakket wordt verkocht, dus neem aan zelf knippen, lijmen en verfen (wat me leuk lijkt om te doen, ik ben er wel redelijk handig in). Nu staat er ook bij dat je er nog een pakket bij moet halen waar een motor en accu's en toebehoren in zitten, kunt iemand me uit leggen wat dat inhoud? Nu heb ik zelf nog 2 kanaals zender liggen wat ik in mijn rc auto heb gebruikt, is deze ook voor deze boot te gebruiken?

Off-Road Racer ben je voor de rest tevreden met je Magin one?

Groetjes Edgar

Beste Edgar,

Ik vaar zelf een jaartje of twee met een Magin One.
De Magin One is een prima boot om mee te beginnen.
Als je gewoon rustig de bouwbeschrijving volgt is het een mooi project wat ook binnen redelijke tijd te doen is.
De boot koop je in twee delen: de romp en daarbij de aandrijfset. Let op dat je direct de benodigde trimflapsmee besteld, anders vaart hij echt niet lekker.
De motor uit de aandrijfset kan je beter gelijk vervangenn voor een graupner 700 Neodym (9,6V) en op 14 (of zelf 16 cellen) varen.
Als prop gelijk een 45mm carbon van Graupner eronder.
Regelaar: Robbe 570!!!
Ik heb zelf heel wat van die regelaars in gebruik en heb daar totaal geen
problemen mee.

Meer weten over deze boot , stuur me dan ff een pm.
Veel boot informatie natuurlijk ook op: www.xtremercboats.com

Gr.

Mark65 8)

maak van die 45mm graupner carbon prop even een 42mm graupner carbon prop
nooit te groot beginnen.!!

dat over de trimflaps hoeft niet.
ook zonder ken ie heel goed varen.
gewoon een kwestie van goed afstellen

een 700 motor op 16 cellen in een mono zou ik niet doen.. dat ken je alleen doen in een hydro of cat.
of je mono moet zo goed zijn gebouwt(dat is super licht loopt)

nog wat tips over de magin one.
maak aan de de onder kant alles zo scherp mogelijk.
dus de achter kant en de step.
hoe scherper dat is hoe beter dat lost van het water.
waardoor je dus weer wat km/h kan winnen.

greetz jaimy

Wat niet kan je beter zeggen!!!

Regelaar reageert nie meer bij de laatste keer varen vaarde hij alleen nog maar volgas en hij stuurde nog en nu doet hij niets meer

als ik jou was zou ik je elektronic even nakijken..
ik weet haast wel zeker dat het nat is geweest.

ff openmaken.. en nakijken
is het geoxideert even met pute alcohol schoon maken.. daarna helemaal schoon maken met wd-40..

greetz jaimy

jup, ben eens met wat jaimy zegt, mijn regelaar (robbe navy 570) is ook nat geweest en daardoord bleef de motor op volle toeren draaien, wat dus resulteerde in een buikschuiving op de kant..
Dus even je regelaar openen, laten drogen en dan jaimy's advies volgen.
Mijn regelaar doet het ook weer, dus moet goed kunnen komen

succes ermee

groeten jurriaan

Ok....ben weer bezig met m'n magin one

regelaar is droog en hij doet het nog niet dus nu ga ik eerst maar eens kijken naar mijn ontvanger.

En tja....ik heb pech met mijn magin one maar ik wil hem ook niet te koop zetten.....en door deze boot willen m'n ouders liever ook niet meer dat ik 2e hands spullen ga kopen in de modelbouw :cry:

Mooi....ik weet eindelijk wat er aan de hand is!!!

een van de stekkertjes van de accu kabel is versleten :D
en m'n regelaar was nat dus ook laten opdrogen en die doet het ook weer super

Vandaag ook nog maar even een waterdicht boxje gemaakt voor de regelaar van het doosje waar de regelaar in zat.

En nu maar hopen dat hij het nu wel weer goed doet

ga naar de elektronica winkel en haal plastik 70 van kontaktchemie.
spuit hier mee je regelaar in doe dat ongeveer 3 lagen..
ik ken je vertellen het werkt super.
busje kost een euro of 7 en ket je 10tallen regellaars servo's en ontvanger's mee inspuiten.

greetz jaimy

hahahah :lol:.....zaterdag ging ik weer ff varen bij redelijke golven
Dit ging allemaal goed totdat....het kapje wat op de boot zit eraf vloog en zonk 8O

dus ik moet even een nieuw kapje halen en de volgende keer wel weer vasttapen :lol:

Back