Problemen met Amigo II van Graupner/ (bouw verslagje)

  • Topicstarter Topicstarter Jon van Dijk
  • Startdatum Startdatum
J

Jon van Dijk

Guest
Beste mede-modelbouwers, ik ben bezig met het inelkaar zetten van de Amigo II van graupner. Nu zit ik met het probleem dat ik drie keer onderdeel 61 heb en maar 1 keer onderdeel 60. Hebben meer mensen dit probleem bij de Amigo II gehad (het is al een vrij oud model) of ben ik de enige? Hoe kan ik dit het best oplossen?

groetjess Jon

foto van de onderdelen:

AmigoII%20pr1.JPG
 
Jon!


Reageert er niemand?

Da's ook sneu . . . :?

Heb je het probleem al opgelost, of zit je er nog mee?

Waarschijnlijk moet je er van elk twee hebben?

Dan zou ik gewoon een exemplaar van 61 aanpassen naar 60 )(of een 60 bijmaken, als dat niet wil).

Trouwens een mooi ding, heb ik vroeger ook nog gehad.

Maak je hem electrisch?


jan.
 
Ik ben maar verder gegaan met de vleugels en de romp. Bedankt dat
U heeft gereageerd. Ik heb geprobeert 61 hetzelfde te maken door het
in de vorm te schuren, zoals U zei. Het is goed gelukt, zelfs de inkepen
die er zat is preceis hetzelfde. Ik wil U erg bedanken. Kan ik weer verder
want was namelijk klaar met de vleugels en romp :wink: . Ik denk wel dat
ik er een motor op zet. Alleen het probleem is dat op de orgineele motor
houder vor een brandstof motortje is, en dat wij die niet hebben :( . Weet
u misschien een alternatief? Denk dat bestellen niet meer mogelijk is, heb
de bon nog wel. Staat op dat die op 13 Juni 1988 is gekocht :lol: . (Het
wordt wel electrisch) maakt anders zoveel geluid.

alavst bedankt,
groetjess Jon
 
Hoi Jon.

Leuk een electro amigo.
Mijn pa vliegt er al jaren mee.
In verschillende maten.
Het orginele vliegt die met een speed 600 met een inline vertraging, met 8 cellen 1400 ae.
Vlegt prima. Is zo een klein half uurtje onderweg.
Motertje zit in de neus.
Meer vragen????

Groeten Han.
 
Super dit wou ik weten, maar doordat het motortje voorin ligt
verandert het zwaartepunt dan erg veel? En Hoe bouw ik de neus
om? want neem aan dat er het een en ander verandert moet
worden aan de vorm?

vriendelijke groet Jon
 
Wij hadden er vroeger een Cox 0.049 TeeDee bovenop! :P

WAT een lawaai . . . 8O

Modificatie van de neus: tja, die moet er waarschijnlijk eerst helemaal af, dan nieuw spant maken (afhankelijk van de motor, meten en tekenen!!), en dan met klapprop en spinner.

Zwaartepunt: valt mee, gewoon met Lipo's werken en die wat verder naar achteren leggen oid.

(@Han: een speed 600 met vertraging: is dat niet wat overpowered?? :roll: )

We willen van die operatie met de neus (en de rest) natuurlijk wel wat foto's zien, eventueel ook om beter te kunnen adviseren, en om meer commentaar te kunnen geven. :wink:

Succes.


jan.
 
heey allemaal,

het heeft even geduurt voordat ik wat foto's kon maken, maar hier zijn
ze dan eindelijk. Heb nu alleen even een foto van de vleugel genomen,
van de staart vleugel zal ik zostrax ook even posten. (mn vader is steeds
met de camera weg) maar voor vanavond staan die er ook op:

wing1.JPG


wing2.JPG


wing3.JPG


Ik heb een vraagje over het scheun zetten van de (wingtips?), want
hoe weet ik dat ze in de goede hoek staan? :oops:

met vriendelijke groet Jon
 
Back
Top