Problemen met Cockpit SX

bedankt

Berrie,

Bedankt.

Lipo: ik ga maak een stekker die bestaat uit twee servo stekkers..een voor de plus en min en een voor de balacing plug

Snap flap: ik gebruik de SX nu al een tijdje maar ik moet me iedere keer er weer in verdiepen hij werkt, ik gebruik snap flap alleen maar in de thermiekstand, ik heb eigenlijk nooit gecontroleerd of het wel werkt in de andere fasen...

Linker fix. schakelaar; ga ik proberen, bedankt voor de tip

Cheers

Bart

Even de tussenstand.

Na de doorgevoerde wijzigingen bleek de zender hersendood. Hij is vandaag op de post gegaan naar Corrien. Hij zal hem aan het infuus hangen en het MPX deel reanimeren.

Ik ben benieuwd.

Heden, om 12.34 ontving ik het volgende nieuws:

Na het opnieuw aansluiten van het Assan module heeft de microprocessor het na korte tijd definitief opgegeven. Er verschijnt nu niets meer op het display, ook is de processor niet meer benaderbaar.

Mijn zender wordt retour gezonden. Ik zal er een rustig plekje voor in de tuin zoeken en er een steen op leggen.

Inmiddels heb ik een Cockpit SX M-link besteld. De service bij MPX is in ieder geval uitstekend ;). En M-link zal vast wel werken. Twee keer achter elkaar pech krijgen zal toch wel niet?

Voor de mensen die ik persoonlijk gesproken heb, en voor het ombouwverhaal op F3K.nl: Ik voel me niet zo lekker bij mijn ombouwbelevenissen, naar de mensen toe die het willen proberen ofwel mijn verslag op f3K heben gelezen en het daarom willen proberen. Heb ik pech gehad? Loop je een risico als je een SX voorziet van een 'niet MPX" module? Aan de hand van mijn belevenissen zou je zeggen van wel. Maar of je hiermee alles over een kam kan scheren weet ik niet.

Ik zal igg de kwestie aan de website beheerder van F3K.nl voorleggen. Ik vraag hem te overwegen mijn bijdrage te verwijderen. Ik zou het bijzonder beroerd vinden als ik mensen op een dwaalspoor heb gebracht of ga brengen. Informatie delen is, naar mijn mening, nooit geheel vrijblijvend.

Jammer

Berrie,

Het blijft een raar verhaal....en erg jammer,,,...er zijn al heel veel SXn omgebouwd op precies dezelfde manier als jij hebt gedaan, met Jeti en met Assan. Bij mijn eerste ombouw heb ik nooit problemen gehad, bij mijn 2e net zoals jij....geen idee waarom ik bij de 2e problemen heb en bij de 1e niet, ik denk dat ik Assan module er na mijn vakantie een keer uithaal en kijk of 40 mHz het nog doet. Inmiddels ga ik over naar Futaba al blijft de SX idd een heel fijne zender...
Cheers

Bart

Back