Problemen met de ontvanger !!

• Topicstarter Topicstarter HeliCopter
  • Startdatum Startdatum
H

HeliCopter

Guest
Hallo,

Ik heb de Honeybee Fp nu bijna 1 1/2 jaar en ik heb er nog nooit mee gevlogen. Nou wilde ik laatst nog eens gaan probreren om te hooveren, maar blijft het lampje van de ontvanger knipperen eerst is het rood het begint te knipperen rood/groen blijft 5 sec. op groen staan en begint dan weer rood/ groen te knipperen. Ik heb de accu's al opnieuw opgeladen en geprobeerd met andere kristallen maar tot nu toe werkt het allemaal niet.

Graag zou ik weten wat er aan de hand is.

Zender voldoende spanning ?
Kabels goed aangesloten ?

Ik weet niet wat de functie van de lampjes is.
Staat dit niet in de handleiding ?

De zender heeft voldoende spanning en de kabels zitten ook allemaal goed. Het rode lampje hoort in het begin altijd te gaan knipperen en dan springt hij over op groen dan is hij vliegklaar. Maar hij blijft niet meer op groen staan.

Ik heb alles al geprobeerd de kabels anders en gekeken of de throttle op de afstandsbediening niet andersom was ingesteld maar alles werkt gewoon. Ook heb ik nog een andere ontvanger die niet op de helikopter zit die werkt wel met diezelfde accu´s dus daar kan het ook niet aan liggen. Op de Honeybee zit een 4 in 1 controller box waar ook de ontvanger dus inzit zou die misschien niet gewoon kapot zijn? , wel raar dat het lampje van de controllerbox dan wel nog werkt.

Ik denk dat de spanning meteen inzakt zodra jij je heli aansluit.
Er is wel voldoende stroom voor de leds.

Je moet eerst de accu testen (onder belasting) voordat je verder gaat zoeken.

Back