Problemen met ESC (teu 101BK) van Tamiya

Discussie in 'Electro auto's' gestart door Timo04, 8 sep 2010.

  1. Timo04

    Timo04

    Lid geworden:
    15 apr 2010
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Etten-Leur
    Heren of misschien ook wel dames.....ik heb vanmiddag een ESC ingebouwd in het model alleen hij doet het niet. Volgens de beschrijving moet ie 1 keer knipperen als je 'm aanzet maar de mijne gaat knipperen zodra je 'm aanzet. Als ik de motor erop aansluit dan piept ie er ook nog bij? Wellicht kan iemand mij hiermee helpen?
    Alvast bedankt voor jullie reactie(s)

    Grt,

    De prutser:sniper:
     
  2. Olii

    Olii

    Lid geworden:
    14 feb 2009
    Berichten:
    1.897
    Locatie:
    Lier BE
    Ik zie dat je 6 jaar bent. Knap dat je op die leeftijd al zo proper kan typen.

    Nu je probleem.
    Heb je hem in een winkel gekocht ?
    Wordt de regelaar warm bij het opzetten ?

    Grtjz
     
  3. Pasqual

    Pasqual Forum veteraan

    Lid geworden:
    10 mei 2003
    Berichten:
    5.017
    Locatie:
    Nieuwerkerk
    Dan heb je hem niet goed aangesloten. Deze regelaar piept als deze geen signaal ontvangt van de ontvanger. Voor het piepen maakt de regelaar geluid via de Motor.

    Je moet de 3 aderige kabel aansluiten op kanaal 2 van de ontvanger en goed opletten waar de witte ader moet komen. Dan de andere kabel aansluiten dit is een 2 aderig kabeltje, deze moet in je batterij aansluiting van je ontvanger.

    Liefst een ontvanger gebruiken met een BEC. Deze regelaar heeft dat niet en geeft de accuspanning door aan de ontvanger. Dus met een 7,2V accu komt er 7,2V op je ontvanger en servo te staan als je geen BEC hebt. Dat vinden de meeste niet plezierig die willen ergens tussen de 4,5 en de 6V ontvangen. Met een BEC wordt deze spanning terug geregeld naar iets van 5a6V.
     
  4. Timo04

    Timo04

    Lid geworden:
    15 apr 2010
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Etten-Leur
    Dank je Pasqual, dit was idd het probleem stekkertjes omgedaan en ie werkt:worship:. Nu ben ik niet zo heel goed thuis op electronicagebied dus; wat is een BEC, en is dit makkelijk te installeren:n00b:?
     
  5. juliuskolff

    juliuskolff

    Lid geworden:
    23 feb 2005
    Berichten:
    647
    Locatie:
    Amsterdam
    Een BEC is een Battery Eliminator Circuit. Het is een stukje electronica dat zorgt dat de spanning van de 7,2volt of 7,4 volt (NiCd/NiMh of LiPo) accu wordt teruggebracht naar ongeveer 6 volt voor de ontvanger en servo's.

    De meeste moderne regelaars hebben dit ingebouwd maar de Tamiya helaas niet. Ze zijn gewoon te koop en je plugt gewoon het 2 polige stekkertje van je regelaar aan de ene kant en de andere kant van de BEC gaat in je ontvanger.
     
  6. Timo04

    Timo04

    Lid geworden:
    15 apr 2010
    Berichten:
    345
    Locatie:
    Etten-Leur
    Dank je voor het antwoord, nu maar eens op zoek naar zo'n ding dan......is /zijn er nog bepaalde die ik niet of net wel moet hebben?
    Zoiets gevonden op Ebay [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 10 sep 2010

Deel Deze Pagina