Problemen met Esky Hunter

Sow, ik heb eindelijk motivatie gevonden om dat ding om te bouwen.
Nieuwe motoren, nieuwe shafts. En opnieuw afstellen.

Het is nog niet ideaal, maar hij doet het weer binnen proporties! Juuuj.
Denk toch dat ik maar overstap naar iets meer kwaliteits spul.

Kak, dit geloof je niet. Hij vliegt nog steeds raar. ik kijken, kijken...
Blijkt me flybar ligt krom te zijn. Minimaal, maar voldoende voor onbalans.
AAAARRRGGGHHH. Nouja, weet iig nu eindelijk wat het is/was.
Flybar is besteld, komt eraan.
En inmiddels is alles geupgrade: motoren, assen, bladeholders...

Ook is er een HM53Q onderweg. Hoop dat ik daar minder problemen mee zal hebben!

Met het E-Sky spul is werkelijk niets mis, je moet gewoon iemand hebben die het even voor je kan afstellen als je het net nieuw hebt, tenminste, als je nog geen ervaring ermee hebt.

Die O-rondjes zijn vrij simpel te verhelpen. Er zijn twee mogelijkheden.
1) Naast de proportionregelaar op de 4-in-1 unit zit nog een knopje. Draai hieraan, dat zou het kunnen doen. Ik weet zo uit mijn hoofd niet welke kant je moet opdraaien, maar probeer dit eens. Dit is namelijk de gevoeligheid van de gyro die je daarmee afstelt, misschien dat die verkeerd staat.
2) De andere mogelijkheid is dat je flybar verkeerd staat afgesteld. Kijk eens of het helpt om de link naar de bovenste bladen in te korten of uit te draaien. Dit zou heel goed het probleem kunnen zijn, of een combinatie van nummer 1 en nummer 2.

Die motoren hebben er verder niets mee te maken. Het kan zijn dat bij R/C toevallig het gewicht van de heli veranderde door die motoren, waardoor de afstellingen wel weer compatible waren met de heli. Verdere verklaringen heb ik hier niet voor, maar ik weet wel dat die motoren geen invloed horen te hebben op de bewegingen van de heli anders dan de draaiing om de as, omdat de motoren evt. een ander toerental hebben dan de gewonen en daarom een andere instelling vereisen.

Veel succes en als je nog meer vragen hebt, dan hoor ik het wel~

Laatst bewerkt:
Back