problemen met faskoat

Vorige week heb ik een body gespoten met faskolor verf.
Mijn volgorde:
- vensters afplakken met de meegeleverde stickers ('t is was een protoform body)
- fasmask om dan een design te kunnen uitsnijden.
- eerst laagje airbrushen en dan drogen met moeders haardroger, volgende laagje en weer drogen ,... en dan hetzelfde voor de volgende kleuren.
- als laatste enkele laagjes faskoat. Dus een laagje spuiten, laten drogen, volgende laagje,...

Maar dan het probleem. De volgende dag (als alles dus goed droog was) wilde ik de stickers van de ramen halen. Een groot probleem dus gezien ook de faskoat een beetje over de stickers gespoten was. Als ik de stickers er af haalde, dan nam ik gewoon die film faskoat mee. Over een heel vlak had ik dus geen faskoat meer.

Gisteren heb ik nog een body proberen te spuiten op dezelfde manier.
Maar nu als laatste 3 laagjes faskoat: laagje spuiten, drogen, laagje spuiten, drogen en laatste laagje.
Na dit laatste laagje probeerde ik direct die afplakstickers eraf te halen maar ook hier nam ik soms wat van die coating mee. Ik moest eigenlijk die stickers uitsnijden om ze op een mooie manier te kunnen verwijderen.

Hoe doen jullie dit? Of eerst de stickers eraf halen en dan de coating spuiten (over de ramen)?

Als je klaar bent met het spuiten moet je alle sticker of afplaktape direct verwijderen dit voorkomt jou probleem en de natte verf vloeit dan als het ware een beetje over zodat er geen afplaknaden te zien zijn.
veel succes.

mvg Berry

Als je klaar bent met het spuiten moet je alle sticker of afplaktape direct verwijderen dit voorkomt jou probleem en de natte verf vloeit dan als het ware een beetje over zodat er geen afplaknaden te zien zijn.
veel succes.

mvg Berry

Vroeger gebruikte ik die faskoat niet. Het is maar door een ander onderwerp hier dat ik die faskoat wilde gebruiken. Vroeger had ik nooit problemen om die stickers te verwijderen, zelfs als de verf droog was.

Maar die fasmask vormt als het ware een film erboven. Als ik daarvan meerdere lagen wil spuiten en de eerste laag faskoat wens te drogen, dan heb ik het probleem al.

je spuit veel te dikke lagen vrees ik.
en heb je je ondergrond goed voorbehandeld ? (ontvet, schuren)

voorbeeld, eerste laag is niet meer als mist, drogen mag nooit langer duren als 2seconde per laag, anders ben je veel te dik bezig.

Waarom stikkers op de ramen als je mask gebruikt ik gebruik enkel de mask en snij de ramen ook uit zo hoef je de stikkers niet te gebruiken en na de coat trek je de mask eruit heb er nog geen problemen mee gehad.

je spuit veel te dikke lagen vrees ik.
en heb je je ondergrond goed voorbehandeld ? (ontvet, schuren)

voorbeeld, eerste laag is niet meer als mist, drogen mag nooit langer duren als 2seconde per laag, anders ben je veel te dik bezig.

Voor de duidelijkheid: ik heb geen probleem met de verf. Deze spuit ik in een aantal dunnen lagen. De ondergrond werd goed ontvet. Het gaat hier om een lexan body voor een auto.
Ik heb enkel een probleem met de laatste laag: de coating.

Waarom stikkers op de ramen als je mask gebruikt ik gebruik enkel de mask en snij de ramen ook uit zo hoef je de stikkers niet te gebruiken en na de coat trek je de mask eruit heb er nog geen problemen mee gehad.

Ik heb er eigenlijk nog niet aan gedacht om voor de ramen ook de fasmask te gebruiken.
Maar krijg je dan niet hetzelfde probleem? De coating dekt dan toch ook de fasmask zoals de coating nu mijn stickers bedekt. Tenzij je nog eens door de coating snijdt?

Ik heb er nog nooit problemen mee gehad en snij niet door de coating achteraf. Gewoon uittrekken als je de coating gespoten hebt.

Back