Problemen met laden van lipo cellen update 11-06-2007

Ik heb vandaag een graupner micro jet ranger gekocht van graupner.
Nu zit hier een twee cellen lipo pakket bij.
Goed voor 7,4 volt 800 mah
Maar als ik het lipo accu pakket laden krijg ik steeds de fout melding charge error we hebben het toestel al gevlogen in de achter tuin en is al een paar neergestord door mijn vader en de hoofd rotor krijgt te weinig kracht om te stijgen maar verder werkt alles
Kan iemand mij helpen met dit probleem?

Zeer waarschijnlijk is de accu te ver leeggetrokken waardoor de lader hem niet meer herkent. Met het voltage maar eens op, ik denk dat je onder de 6 volt zit. Op het forum kun je de nodige manieren vinden om die accu weer iets op te peppen, maar dit is allemaal op eigen risico en zonder garantie. Oh ja, doe dit dan wel allemaal in de buitenlucht op een betonnen ondergrond.

Theo Coenen zei:
Zeer waarschijnlijk is de accu te ver leeggetrokken waardoor de lader hem niet meer herkent. Met het voltage maar eens op, ik denk dat je onder de 6 volt zit. Op het forum kun je de nodige manieren vinden om die accu weer iets op te peppen, maar dit is allemaal op eigen risico en zonder garantie. Oh ja, doe dit dan wel allemaal in de buitenlucht op een betonnen ondergrond.

De accu heeft op 3 volt gezeten en toen op 5 volt hebben we meerdere keren door gemeten.
En als de accu niet meer te redden is wat voor accu raden jullie dan aan?
:cry:

Je kunt proberen om met een universeellader het pakket met een laadstroom van 50mah te laden tot hij boven de 6 volt komt. Wanneer dit gelukt is kun je hem verder laden met lipolader. Maar wees heel voorzichtig, het beste kun je dit buiten doen.

Mijn lipo problemen zijn uit de wereld.
Mensen ik weet nu wat het probleem is met mijn lipo accu er zit een fabrieksfout in en cel is leeg en de ander staat 3 volt op en een cel is ook krom getrokken en voor deze kapotte accu krijg ik gewoon een nieuwe lipo accu en de bijgeleverde lader is ondere want die heeft die gestest op een van zijn eigen lipo accu's.
:D :D

Back