Problemen met Lipolader

• Topicstarter Topicstarter BramHarmsen
  • Startdatum Startdatum
B

BramHarmsen

Guest
Ik heb wat probleempjes met m'n lipolader.
Om mijn lipo te kunnen opladen moest ik eerst de connector op mijn nieuwe graupner lipolader veranderen. Dit heb ik gedaan met een ''female'' servoconnector want ik had geen andere stekker meer..maar dit zou in principe ook moeten werken dacht ik.
Het werkt echter niet: de lipolader (een graupner lipo charger 4) geeft aan dat er een verkeerde accu aanhangt. Dus geen lipo maar ander soort batterij. De lipo is niet van Graupner maar ik denk niet dat dat het is?
Ik hoop dat iemand me hiermee kan helpen want ik ben niet zo'n elektronica expert..

O ja, ik wou graag een verduidelijkende foto als bijlage hebben. Maar dat mag niet van de beheerder??

Alvast bedankt!

hmmm, 2 opties, ofwel heb je een onderspanning op je lipo. dus minder dan 3 volt per cel onbelast Of je hebt de plus en min verwisseld. met andere woorden meet je lipo een goed door en kijk of er niets verpoold is.

hoi bram

pas op met het prutsen met een lipo ,haal er even iemand bij die je kan helpen
een lipo is leuk maar je moet wel uitkijken met wat je doet want als die gaat gaat dat ook heeeeel heftig

mail mij anders maar een foto ,dan zal ik je helpen via pb krijg je mijn echte mail adres wel

groeten arnold

hoi bram

ik heb je foto even goed bekeken ,ziet er goed uit ;)

maar een probleem zie ik hier niet pffffffff
zal je foto erbij plaatsen
mischien dat er meer mensen op reageren
Lipolader_probleem.JPG

groeten arnold :D

Dankje Arnold!
Het zou best kunnen, zoals Theo Coenen suggereert, dat de lipo 'onderspannen' is...
Ik weet niet precies hoe ik dit kan meten...

he bram

ik zit net te denken ,je gebruikt een enkele lipo
ben bang dat de lader dit als een probleem ziet
heb je nog gegevens van de lader ?????

groeten arnold

De bewuste Li-Po Charger 4 van Graupner heeft een auto cell detection van 1-3 cells.
4-cellen lipo's moeten handmatig ingesteld worden.

hoi mapel

dus daar kan het probleem ook niet inzitten
dan blijft er dus over. lipo probleem
of stekker probleem
of de lader werkt niet lekker

tja daar kun je nog alle kanten mee op :confused:

groeten arnold

gewoon het voltage van de lipo meten. als die onder de 3 volt is dan is hij als je pech hebt stuk. Ga dan naar een ervaren lipo gebruiker die kan hem dan misschien met een truckje weer goed krijgen.

Ik heb deze lader ook ben er zeer tevreden over maar als je hem op de voedings accu aansluit hoor je dan wel een piepje en gaat er een lampje branden?
Anders is of je lader dood of je voedings accu leeg.....

Bedankt voor alle reacties allemaal!
De lader detecteert inderdaad zelf om hoeveel cellen het gaat dus dat zal het niet zijn.
De lader werkt gewoon want anders kon hij ook geen foutsignalen geven. (inclusief geluiden en knipperende lampjes) Maar als ik de spanning van de lipo kon testen dan zou ik dat gelijk even doen.
Hoe doe je dit??

hoi bram

de lipo testen

het makkelijkste is de lipo meten met een multimeter;)maar die heb je niet denk ik .
als je de lipo aansluit op je ontvanger wat doen de servo,s.(ook de zender erbij ]
als ze bijna niks meer doen ,of in 1 richting gaan en niet meer terug komen
kun je er van uit gaan dat de lipo te diep is ontladen .
een lipo die te diep is ontladen kun je normaal gesproken niet weer normaal opladen .
een enkele lipo ,heb zelf ook wel eens dat probleem gehad ,laad ik dan op een andere manier maar dat vertel ik je wel via pb

groeten arnold

Laatst bewerkt:
Back