problemen met mijn controller

hallo allemaal ik heb recent een dji f550 imitatie drone gekregen voor de feestdagen (dank u papa :D) maar tot spijt van mij en mijn vader werkt dat ding van geen kant. een kleine schets van wat ik heb een F550 drone met ardupilot mulirotor controller en een at9 zender van radiolink ik heb meerdere malen proberen te hoveren over de grond maar dan flipt dat ding en gaat ongeveer een meter en half de lucht in wijkt af en crasht ik heb meerdere pogingen gedaan maar hij blijft dit doen vanaf dat moment ben ik gaan raad vragen in meerdere winkels en ze wisten me meerdere malen te zeggen dat ardupilot niet goed was in overleg met vader en de laatste winkel heb ik een andere controller ge kocht (YS-S4 van zero tech) de persoon van de winkel vertelde me dat het een redelijk makkelijk en heel goede controller is en plug and play ik monteer alles hoe de handleiding zegt en doe alles wat hij zegt resultaat het was makkelijk om alles aan te sluiten en in te stellen dan probeer ik de drone te armen en dat lukt maar merk onmiddellijk dat er nog maar 3 van de 6 motoren draaien ik neem contact op met de verkoper en vertel mijn probleem hij heeft mij eerst geprobeerd om mij te doen geloven dat mijn ecs van die motoren defect zijn en of ge kalibreert moeten worden maar als hobby man geloof ik er niks van dus sluit ik de niet draaiende motoren op de kanalen aan van de werkende en de werkende op de kanalen van de niet werkende en raad eens wat de niet werkende werken en de werkende werken niet! nu krijg ik als enig antwoord dat hij via telefoon niks kan doen en ik een 100+ km mag gaan rijzen naar de winkel en hem binnen doen voor reparatie wat mij een (60€ per uur kost) nu is mijn vraag of iemand mij kan helpen met meer raad en of daad om dat ik het gevoel heb dat mijn zender niet juist is ingesteld om dat deze nek ik ingesteld is voor die ardupilot wat de winkelier niet wilt geloven alvast dank u voor elke tip die ik krijg mvg Tom - See more at: http://www.drones.nl/topic/zelfbouw/#sthash.N2610MUn.dpuf

ik zou zeggen betaal al zeker geen 60€ per uur aan een garantiegeval ...

Als dat de reactie is van de verkoper :

1) zeker nooit terug naartoe gaan en geld uitgeven
2) youtube en google zijn in heeeeeel veel gevallen je vriend, maak er gebruik van .
3) zoek iemand met wat ervaring in het hele drone gedoe uit je buurt en laat die er eens naar kijken.

Maarten

Hoi Tom,

Op zich heeft de verkoper ook wel weer gelijk...wat moet die man aan de telefoon doen ? Als je alles hebt aangesloten volgens de handleiding en het werkt niet dan kan dat 2 dingen betekenen :

1- De FC is inderdaad defect ( of andere hardware....na de crash ? )
2- De quad is niet juist ingesteld en gemonteerd ( FC, aansluitingen ontvanger en esc's, zender enz enz).

Ik zou zeggen doe wat Maarten zegt, vraag iemand met ervaring in je omgeving en laat die eens kijken naar de F550. Als je zender verkeerd is ingesteld kan die winkelier daar inderdaad ook niet zo veel aan doen toch ? Dat is hetzelfde als een verkeerde stofzuigerzak kopen en dan de fabrikant van je stofzuiger bellen en zeggen dat die niet past......

Heb je bijvoorbeeld in de software gecheckt of alle zender uitslagen kloppen, ik kan me niet voorstellen dat hij plug en play is aangezien je sowieso het type ontvanger, type quad e.d in de software moet aangeven.

Ik hoop dat er iemand in de buurt je kan helpen :-)

Je woont naast de luchthaven Zaventem. In Nederland zal vliegen met een drone (ook heel laag) zo dicht bij een luchthaven je in grote problemen kunnen brengen. In Belgie zal dat niet anders zijn. Zoek eerst uit wal wel en niet is toegelaten voordat je verder gaat experimenteren

Schiksie heeft idd wel gelijk ivm het telefonisch assisteren.
Nu ging het mij meer om de te betalen bedragen en de (uit de uitleg blijkende) manier van reageren van de verkoper.

Ik heb al enkele bouwprojecten gedaan en uit ondervinding weet ik dat de kleinste prullen het resultaat kunnen beinvloeden .

Ook de opmerking van NPS is wel correct. Bestaat er ook in Belgie niet iets dat het vliegen boven een luchthaven moeilijk maakt ? Ik dacht ergens te hebben gelezen dat sommige luchthavens hierover beschikten ...

Zoals ik zei, zoek 1 en ander op of laat er iemand naar kijken en test eens op een plaats iets verder van de luchthaven :-)

groeten

ik begrijp ook dat de verkoper niet door de telefoon kan kijken he maar alleen op de manier van dat hij mij alleen adviseert om hem binnen te brengen voor reparatie als ik een zaak zou hebben zou ik zonder kosten een eerste opinie doen of er degelijk geen software foutje is en met het ook kijken of alles correct is
maar laat je het ook gerust stellen het is niet de eerste maal dat ik met rc toestellen werk maar drones zijn nieuw voor mij
nu ik ga meestal naar een open domein in meerbeek daar kan ik zonder problemen testen
nu ik heb al heel de dag verder gezocht naar info en zo maar over mijn model is er weinig te vinden
is er toevallig iemand die in de omsteek kortenberg leuven en zo woont en of iemant kent dat in de buurt woont
ik ben ook al opzoek geweest naar een club die zich bezig houd met drones daar heb ik er ook een paar van gevonden maar jammer genoeg ver van huis
alvast dank ik jullie
mvg
Tom

Ik ben van Betekom, nabij Aarschot. Heb geen ervaring met de flightcontrollers die jij hebt, maar wel met de Naza m en de Naze32.

Ben heli vlieger en heb me het multirotor vliegen en vooral instellen zelf aangeleerd.
Mijn tips :
- neem de handleiding zorgvuldig door
- stel je flightcontroller in mbv. een YouTube filmpje. Je vindt altijd wel iemand die het stap voor stap op YouTube uitlegt en vaak ook wijst op mogelijke fouten of problemen
- doe de nodige checks met de multicopter aan de pc, bij alle software / flightcontrollers die ik al zag kan je daar perfect zien war je zenderkanalen doen met je toestel.
- zoek antwoorden op je vragen en problemen op YouTube en fora. Bijna altijd heeft er iemand al jou problemen gehad.

Desnoods wil ik je wel helpen. Maar zal ook online opzoekwerk moeten doen voor je flightcontroller. Tenzij je gewoon een basisfout maakte.

2 vragen nog:
- stonden je zenderkanalen juist? Soms moet je er eentje revers zetten. Anders heb je voor dat de copter bv. links rolt als jij rechts stuurt...
- staat de copter juist ingesteld in de fc software? Als er maar 3 motoren draaien kan het best zijn dat er een tricopter ingesteld staat ipv. een hexa.
De ESC's kalibreren kan ook helpen al denk ik niet dat daar de fout ligt.

Je hebt de eerste keer de gyroscopen toch correct gecalibreerd? (op vlakke ondergrond zetten en laten autocalibreren)

jaa schiksle ik heb die handleiding ge volgt... het enigste wat ik niet ge volgt heb is het deel van wifi en app om dat ik deze niet heb
nevermore dank u voor je aanbod en ik zou er graag op in gaan
zelf heb ik de drone op haxa gezet en telkens als ik hem uitlees dan zegt hij dat hij hexa is dus
ik heb nu wel ge merkt dat mijn batterij kapot is dus ga er vandaag een nieuwe halen

nu ik ga meestal naar een open domein in meerbeek daar kan ik zonder problemen testen
Tom
Vind je zelf dat je daar zonder problemen kan vliegen of heb je aan de hand van de Belgische wetgeving vastgesteld dat vliegen op die locatie is toegestaan.

Tja, hier in België legaal buiten met een "drone" vliegen.... Is een moeilijke zaak.

In clubverband op een rc-modelvliegveld kan het. En daar eindigt het zowat.
Ja boven je eigen grond, max. 10m hoog mag ook.

ja ik heb die ge kalibreert door ze allemaal aan een pcb te koppelen en dan aangesloten op mijn ontvanger full gas gegeven en dan ze aan ge zet zoals de winkel me telefonisch heeft ge zegt
maar naa meerdere malen info gevraagd te hebben en ik ook uitleg als ik de draden versteek dan werken die wel maar de werkende niet dus aan de kalibratie zou het niet liggen vertellen alle winkels waar ik het aan ge vraagt heb
op de vraag of ik het zelf kies dat ik daar mag vliegen of niet simpel antwoord
in belgie mag je idd niet vliegen waar je wilt en alleen op rc domeinen en of eigen domein ik ga bij een kennis op hun veld waar in de eerste 500 a 1 km niemand woont en plus als ik hem dan uiteindelijk in de lucht zou krijgen dan is hij begrenst tot 5m voor te beginnen
als ik er dan beter me overweg kan ga ik in de walen waar ik gaa airsoften hoger en dat domein is binnen de straal van 2 km niemand of geen enkele woonst want het doel is dat ik met de drone de match zou filmen

Laatst bewerkt:
Heb je de multicopter nieuw gekocht, of was hij gebruikt?
Hebben je ESC's een BEC? Zo ja, zijn de rode draden verwijderd?
Wat geeft de indicatie-led aan (kleurcode), vóórdat je probeert de motoren te starten?
Welke motoren draaien wel en welke niet?
Heb je Hexa x6 of Hexa +6 geselecteerd?

Laatst bewerkt:
en nu een keertje MET leestekens :) zo is het redelijk moeilijk om lezen ...

Maarten

Maarten das niet echt netjes...niet iedereen kan even goed met een toetsenbord en woorden overweg. Laat mensen wel in hun waarde en het is prima te lezen.

@ Tom, ga inderdaad eens bij Nevermore langs en dan zit je zo in de lucht :thumbsup:

Schiksie,

bedankt voor je hulp maar ik ben oud en wijs genoeg om een grapje te maken over een tekst zonder leestekens ( let vooral op de smiley in de zin).

ik sprak dan ook enkel voor mezelf met de opmerking dat het moeilijk te lezen is .

Groeten en vrolijk kerstfeest

Typen zonder hoofdletters en leestekens is naar mijn idee een gebrek aan respect voor de lezer van het bericht. Zo van "de lezer zoekt het maar uit, die moet maar moeite doen mijn vraag te begrijpen".

Iedereen, en zeker in België, heeft geleerd op de juiste manier te schrijven.Dat kan je op het forum dan ook doen.

Bovendien, als een bericht "moeilijk" leest dan wordt er snel afgehaakt en krijg je minder antwoorden. Een goed geschreven bericht waarin een vraag helder is omschreven nodigt juist uit tot reageren.

Waar je om vraagt, dat krijg je...

zal er in vervolg op letten :D
ik weet dat ik een probleem heb met zinsbouw en zo.
mijn esc's hebben inderdaad een bec en de rode draden zijn onderbroken.
ik heb een hexa X vorm 6 motoren en deze heb ik ook ge selecteert . de kleurcode is denk ik groen rood of groen groen rood.
mijn drone is nieuw aangekocht wel uit China standard had die ardupilot als controller maar die crashte alleen maar en negeerde mijn commando's.
de exacte motoren ken ik niet zeggen maar hou het simpel het is een driehoek dat werkt en een driehoek dat niet werkt.
dus bv motor 1 wel 2niet 3 wel enz
ik heb ook een aanbod gekregen om gratis naar een winkel in de buurt te gaan en die willen eens kijken of alles correct is aangesloten en of er geen instelfout is.
nu nevermore ik wil zeker en vast eens bij je lanks komen als het probleem nog steeds aanwezig is.

Back