problemen met m'n belt cp

• Topicstarter Topicstarter Dwayne
  • Startdatum Startdatum
D

Dwayne

Guest
Als ik wil opstijgen met m'n belt cp begint hij helemaal te schudden. Ik heb alles al gecheckt en ik vind het probleem niet... heeft iemand hier ook last van, en hoe moet ik dit oplossen?

grts Dwayne

Gecrashed? Zo ja controleer alle assen, lagers, mainblades en tailblades.

Niet gecrashed? Dan heb je waarschijnlijk je mainblades en-of je tailblades te strak staan.

Gecrashed? Zo ja controleer alle assen, lagers, mainblades en tailblades.

Niet gecrashed? Dan heb je waarschijnlijk je mainblades en-of je tailblades te strak staan.

ja, gecrashed. Ik heb de hoofdas al eens uitgehaald maar die is nog helemaal recht... wat moet ik nog controlleren?

mvg
Dwayne

Ik heb de king2 (z'n broertje) en heb bij elke ruige landing (crash) het 3mm dikke en 6 cm lange asje tussen de 2 rotor bladen krom...
Die kun je met je vingers soms weer recht buigen en controleren of die recht is door hem over een vlakke tafel te rollen. Een krom asje is een garantie voor een schuddende kop.
Heb je al eens zonder rotor bladen (alleen de fly bar) geprobeerd.
Als hij dan niet schud weet je bijna zeker dat het in de bladen of hun ophanging ligt.
Suc6
Benno

Heb je je bladen gebalanceerd ???
Zijn je padles gebalanceerd ???
Staat je padles as wel in het midden ???

Suc6

Hallo Dwayne,

Ik heb ook een Belt-CP en kan ook al crashen ;)
Als de helicopter schud na een lichte crash dan is vrijwel altijd de feathering shaft krom. (Dit is het asje dat je beide rotor bladen verbind)
Het is niet voor niets dat die per 4 in een set zitten.

Ik hoop dat je inmiddels al weer vliegt en deze post niet meer nodig was.

Groeten,

Wilbert

Back