problemen met transmitter fs-i6

Na alles op de juiste manier te hebben aangesloten wil de motor nergens op reageren... De servo doet het wel alleen de motor regeert niet als ik gas geef.

Ik ben beginner in dit wereldje en zal wellicht iets over het hoofd hebben gezien, maar geen idee wat. Zou iemand mij hiermee verder kunnen helpen?

Bekijk bijlage 436276

Screenshot_20210428-185619_AliExpress.jpeg

Staat de regelaar niet in forward (only)? Moet bij Value in Forward and backward gezet worden. Gr. Klaas.

In de handleiding is te vinden hoe de ESC van alleen vooruit naar voruit/achteruit kan worden omgezet. Handleidingen lezen is heel belangrijk!

Juist! De manier van calibreren bepaald hoe de regelaar werkt. Alleen vooruit of ook achteruit

Heb jij een FlySky fs-i6?
Zo ja, dan kan ik zeggen dat ik deze zender gebruikt voor een stoomsleepboot en twee elektro schepen.
De beide E schepen hebben een brushed motor.
Door het omdraaien van de grafiek, werking van de snelheidsregelaar omdraait, dus 0=100% en max = 0%, is het mij gelukt om te kunnen sturen van: vooruit, stop, achteruit.
Op mijn ESC zat geen "Reverse" dus ik moest de aansluitdraden wisselen.
Succes, Henk.

Overigens ik gebruik wel een ESC geschikt voor auto en schip, dus geschikt voor twee draairichtingen.

Laatst bewerkt:
Henk, Als de regelaar is geprogrammeerd voor een kant op draaien kun je daar in je zender weinig c.q. niks aan veranderen. Gr. Klaas.

In de handleiding, die in post nummer 2 is te vinden, staat hoe de ESC is te programmeren voor vooruit-stop-achteruit.

Zo zie je maar hoe belangrijk het is om een handleiding te lezen. Je had dit allemaal al dagen geleden zelf kunnen oplossen.