Ik heb helaas een probleem met mijn nieuw aangeschafte nitro auto. De Traxxas Slash 2wd. Ik heb al de stappen van de handleiding doorlopen en ben vorige week de eerste keer de motor gaan starten. Netjes eerst de zender en ontvanger aan gedaan. Sturen, gasgeven en remmen. Alles werken en de servos slaan aan. bij mijn 3e tank ging het echter helemaal mis. Bij het starten van de motor scheurt de auto met vol gas weg. Ook de bediening werkt op dat moment niet meer. Ik krijg hem dus niet tot stilstand en het sturen werkt ook niet meer. Alsof de bediening geen contact meer heeft met de auto. Na veel moeite en achter die auto aan rennen heb ik de auto tot stilstand gekregen en de motor laten afslaan. Tot mijn grote verbazing werkte alles toen weer wel nadat de motor uitstond. A fijn ik dacht het lag aan de verbinding van de zender. Opnieuw de auto aangezet en alles nagelopen. (alles werkt weer) Maar na de motor te starten schiet hij er weer vandoor met vol gas en heeft hij een wil voor zichzelf. Ik stond op een leeg veld in the middel of nowhere dus het kan niet met een eventuele stoorzender te maken hebben van andere zenders. Zelf ben ik deels bekend met dit soort autos en weet dat uit de doos de afstelling niet altijd optimaal is en in zijn neutraal naar voren kan rollen . Dan pas je de idle screw en throttle trim aan en blijft hij staan. Dit is in mijn geval echter compleet anders want je ziet de servo van het gas aanslaan het moment dat ik de nitro motor start en dat ding schiet weg met een topsnelheid. Ik heb alles geprobeerd, de handleiding meermaals doorgelezen en contact gezocht met desbetreffende winkel maar heb nog geen oplossing gehad.
Ik hoop dat jullie mij hier in kunnen assisteren zodat ik weer van deze hobby kan genieten.
Ik verneem graag spoedig iets van jullie en hoop het snel met jullie expertise op te lossen.!
Ik hoop dat jullie mij hier in kunnen assisteren zodat ik weer van deze hobby kan genieten.
Ik verneem graag spoedig iets van jullie en hoop het snel met jullie expertise op te lossen.!