Problemen REFLEX XTR met zender MX-22

Hallo,

Mijn buurman kreeg de zender Futaba ook niet aan de praat met de Reflex simulator. Nu heb ik hem eens onder hande genomen om te proberen.

Bij het opstarten zegt reflex dat hij de interface niet vindt. De kabel + interface is bij mij een hele dunne kabel (2 draden) die in een parralele poort stekker gaat (LPT1). In deze stekker heb ik gekeken zit een printplaat met wat electronica.

Het lijkt dus alsof ik wel een officiele interface heb, maar duidelijk herkent mijn PC die niet. Komt dit doordat het een oude interface is? of doe ik iets verkeerd? Ik heb de kabel in de DSC geduwd en zoals op de site van reflex omgesoldeerd.

Ik wil geen aanstoot geven tot copieëren etc, maar weet iemand wat ik moet doen om de reflex aan het lopen te krijgen. Een com poort hebben de huidige laptops niet meer dus USB of LPT moet het zijn.

Bedankt alvast voor hulp,
Roel
Roel@heliman.Com

Dat klinkt inderdaad als een oude interface, de nieuwe zijn geschikt voor USB poorten.
Weet niet of je een oude interface met de XTR versie van Reflex kan gebruiken, misschien staat het op hun site.

Groeten, Geoffrey 8)

Volgens mij kun je de oude interface omruilen voor een nieuwe tegen vergoeding van de verzend kosten. Ik zou even met reflex contact opnemen.

als je een oude hebt kan je hem omruilen voor de usb versie met totaal 40 euro bijbetaling (verzendkosten en omruilkosten)

de oude interface werkt overigens prima met XTR, alleen NIET onder windows XP !!!
wel onder ME en 98

Back