Problemen speed 600 slijtage of iets anders ???

was ook maar als grap bedoeld dat zo'n ding te veel kost. maar ik heb er nog geen. en zoveel elctro vlieg ik ook niet maar het zal er nog wel een keer van komen dat ik zo'n ding aanschaf. welkome aanwinst voor de startkist 8)
 
Je accu is denk ik niet in orde. Maakt niet uit hoeveel een "druppellader" erin doet. Gaat erom wat eruit komt.

Volgens mij is de accuspanning onder belasting erg laag en slaat daardoor de bec vroegtijdig af.

Meet de spanning van de accu met motor volgas.
Een universeelmeter heb je toch wel? Anders wachten tot die weer voor 3 euro bij de aldi in de aanbieding komt.

Amperes meten:
Uit http://www.circuitsonline.net/links/3 (koperdraad tabel) of http://www.caravanhandboek.nl/fvv/draaddiktelengte.htm Haal ik dat koperdraad een weerstand heeft van 0.0175 ohm per meter voor 1mm2.
Bij installatiedraad van 1.5 is dat minder: 0.01167 ohm per meter.
Neem je een stukje van 1/11.67 meter = 86mm draad, dan heb je een weerstand van 1 miliohm.
Per ampere staat er dan 1 miliohm over, wat weer makkelijk met elke digitale multimeter te meten is.

Dus: stukje installatiedraad van 1.5mm2 nemen en 2 meet draadjes solderen op 86mm uit elkaar. Ijken door te vergelijken met de 10A van je universeelmeter en de stroom van een autolamp, of desnoods de 5A van je snellader.

afb4976.gif


Ik zet dit in de faq :)
 
goede uitleg. maar ik hou het gewoon op de motor omdat ik het al eens vaker gehad heb en ook omdat ik met meerdere accu's heb geprobeerd.

@markw ik vlieg voornamelijk brandstof kisten!! die hoef je niet te meten alleen te poetsen :evil:
 
He Wilco, ik ken het probleem ook
Het zal denk ik, ook aan je motor leggen.
Wat je het beste kan doen, is een vertraging gebruiken.
En een grotere prop.
Een electro motor, moet veel toeren draaien.
En dat gaat niet direct, dan zou je prop uit elkaar spatten.
je moet dus een vertraging, 3 op 1 pakken en een 9.6 volt motor
8 cellen en een 14 X 7 prop, je haalt er dan bijna geen vermogen uit.
Maar je heb met 1700 cellen wel 9 minuten motorlooptijd.
En, ik hem het motortje nog steeds.
Nu al wel een poosje niet gebruikt :wink:
Maar, ik heb er veel mee gevlogen.
Met 10 cellen gaan ze ook kapot,
met 8 geen probleem.
Dus, niet meer uit zo'n motortje willen halen, als kan.
Dat wordt veel gedaan, ook al snap ik dat best.
Je heb als je het doe, zoals ik aan gaf, weinig vermogen.
Maar alles blijft heel, en wordt niet warm.

En als je 10 keer zo'n torretje afstookt, kan je beter borstelloos kopen.
Dat haal je er dan vanzelf uit, als je zo doorgaat.
Vandaar ook mijn overgang naar borstelloos.
 
Back
Top