problemen starten OS MAX 35FP

• Topicstarter Topicstarter andydenys
  • Startdatum Startdatum
OK, ik heb de motor net even gestart. 1/4 throttle open, naald op 2,5 toeren, benzine aanzuigen, nog 2 keer draaien om benzine in cilinder te krijgen.

Eerste draai dat ik aan schroef geef slaat die meteen aan, maar wel maar voor even (1-2sec). Dan moet ik weer paar keer proberen eer de motor een "startgeluid" maakt bij het draaien. Dan nog een paar keer draaien en dan slaat hij aan.

Daarna naaldje bijdraaien, gaat vlot naar volle toeren en bij plots idle blijft hij mooi draaien.

Dan zet ik hem af, maar als ik hem dan meteen weer in gang wil draaien, moet ik weer een 10-tal keer proberen (naald instelling niet op 2,5 toeren maar minder)

Is dit alles normaal, of scheelt er nog iets?

groeten

Andy

nee hoor, klinkt gewoon goed. het is normaal dat een motor moeilijker start als hij warm is. Als de motor nieuw is, moet je hem natuurlijk niet teveel afknijpen, eerst maar eens een tankje goed vet wegpruttelen.... Ik weet natuurlijk niet of deze motor nieuw is, maar toch :P

motortje is nieuw, en ik heb er al zeker 3 tankjes door zitten, waarvan 1 volledig op full throttle erdoor getrokke om in te roderen.

rijk, dus niet zo afstellen dat hij maximale toeren maakt, maar wat minder zodat de motor voldoende smering krijgt.

Bruno,
Ik vermoed dat (bijna) geen mens/hond hier weet wat een Uniflow tank is, laat staan hoe ze hem moeten gebruiken.
Bovendien, en dat is erger, lijkt het mij ook nutteloos om het proberen uit te leggen.

Over de redenen achter mijn pessimisme zouden we nog eens een boompje op kunnen zetten in het Cafe.

Ietwat flauwe reactie, ietwat arrogant ook.

Uniflow is een term voor een brandstoftank die altijd een constante hoeveelheid brandstof laat stromen, onafhankelijk van de positie van het model in de lucht of de hoeveelheid brandstof in de tank.

Nuttig voor kunstvlucht/3d, eenvoudig zelf te maken.

Voor een uitgebreide uitleg over de uniflow tank zie: http://www.fraserker.com/heli/uniflow/how_uniflow_works.htm

Back