probreem regelaar (beginner)

Hallo,

En ik zit namelijk met een probleem, ik heb een RC speetboot, alleen ik krijg het niet aan de praat, ik heb wel zo'n regelaar, maar de stroom van de batterij wordt in de regelaar gevoed, maar niet doorgegeven naar de motor als is bijv. gas geef.
Ik meet wel stroom die de regelaar ingaat, en de regelaar staat ook goed ingesteld, zodat vooruit achteruit neutraal enz goed staan.
Ik heb een 3600HV 1.2 volt accu, en een regelaar van simprop: CR 20-10-AP.
Naar mijn idee ligt het probleem bij de regelaar.

alvast bedankt, matthijs

...Ik heb een 3600HV 1.2 volt accu, en een regelaar van simprop: CR 20-10-AP.
Naar mijn idee ligt het probleem bij de regelaar.

alvast bedankt, matthijs

Dit lijkt me een beetje vreemde accu: 3600HV, 1,2 volt?
Bedoel je toevallig niet 3600 Ah?
En is die 1,2 Volt inderdaad 1,2 volt? Zo ja, dan zal je er erg weinig snelheid uit kunnen persen... De accu heeft dat niet eens genoeg voltage om je ontvanger aan te sturen.
Misschien 3600Ah en 12V?

hallo

oppassen met de spanning
er zijn niet veel regelaars meer die nog 12 volt aankunnen
de meeste zijn voor 6 a 7 cellen
alleen op de simprop site geven ze geen voltage aan en das wel vreemd
groetjes raf

oké.

mijn fout denk ik, dit is wat er op de accu stond :p

maar heb het ook gemeten, hij gaf 7.5 volt aan, en het zijn 6 van die flinke batterijen aan elkaar. en er staat heel groot 3600 op de verpakking.

die is het ja,

en de boot is een sintra 700

Anderson Sintra 700

(zonder de modificaties die je hier ziet, gewoon de eerste 3 foto's zijn zoals die van mij, ik heb er alleen een andere motor in zitten.

Laatst bewerkt:
en de boot is een sintra 700
ik heb er alleen een andere motor in zitten.

Hallo Matthijs,

Heb je een link naar je regelaar, ik kan 'm googelenderwijs niet vinden en waarschijnlijk zit het euvel in de set-up van je regelaar.

Sintra 700 duidt op een 700 motor, klopt dat?

Als je een 700 motor op slechts 6 cellen(7,2V) vaart, gaat dat niet bijzonder hard, daar de meeste 700 motoren voor 12-14 cellen bedoeld zijn.
Helemaal in zo'n grote boot (30"=76,2 cm)....

Groeten, Jan.

Hallo Matthijs,

Heb je een link naar je regelaar, ik kan 'm googelenderwijs niet vinden en waarschijnlijk zit het euvel in de set-up van je regelaar.

Sintra 700 duidt op een 700 motor, klopt dat?

Als je een 700 motor op slechts 6 cellen(7,2V) vaart, gaat dat niet bijzonder hard, daar de meeste 700 motoren voor 12-14 cellen bedoeld zijn.
Helemaal in zo'n grote boot (30"=76,2 cm)....

Groeten, Jan.

Ik heb hem zelf ook niet kunnen vinden op het internet, maar hij lijkt erg hierop:
3GwbRK869pha51lQ==.jpg

maar dan rood/zwart ipv paars, en van een ander merk.

Van of het op een 700 motor duid weet ik niet, wat betekent dat kwa motor?

Ik heb wel 3 accu's, moet ik die dan gewoon parralel met elkaar verbinden? da zou ik wel 12 of 21cellen kunnen hebben

Laatst bewerkt:
hallo

als je het met google niet vind dan doet yahoo het wel

hier de url maar veel verder brengt het je niet
Einkaufsring Modellbau

er staan over deze regelaar geen gegevens
ook niet op de simprop zite zelf

en die drie pakken in serie ????????????

groetjes raf

Ik heb hem zelf ook niet kunnen vinden op het internet, maar hij lijkt erg hierop:
3GwbRK869pha51lQ==.jpg

maar dan rood/zwart ipv paars, en van een ander merk.
Van of het op een 700 motor duid weet ik niet, wat betekent dat kwa motor?

Ik heb wel 3 accu's, moet ik die dan gewoon parralel met elkaar verbinden? dan zou ik wel 12 of 21 cellen kunnen hebben

Hallo Matthijs,

Een 700 motor is 65mm lang en heeft een diameter van 45 mm, met een as van Ø 5 mm.

Je regelaar is een auto regelaar, geschikt voor 6-7 cellen (7,2-8,4V), meer cellen zorgt voor veel rook en brand in je plastic romp, niet doen dus!

Parallel (met één r en twee ll'en) geschakeld (+ aan + en - aan -) krijg je een zwaardere boot met een langer vaartijd, het blijft 7,2V; in serie krijg je 14,4V, respectievelijk 16,8V.

Om een boot van die grootte in plané te krijgen moet je op 12 cellen varen, met een 700 motor en een 42-45mm prop (graupner K-serie) en heb je dus een andere regelaar nodig.

Dit is de goedkoopste, die ik kan vinden:
Modellbau-Regler.de Shop - Bausätze

Groeten, Jan.

staat voor 25 euro ook nog een robbe navy 570 op het Xtreme forum, mocht je die willen wil ik wel als tussenpersoon dienen voor de afhandeling (scheelt weer account aanmaken)

grtz Jurriaan

oké,

hartstikke bedankt,

net naar mijn lokale hobbie shop geweest, deze zei ook dat mijn regelaar te licht was,

als ik het goed begrijp kan ik dus als ik die regelaar van 20 euro koop wel varen, en ook met 12 cellen?

want dat doe ik dan denk ik maar, zou ik die regelaar zonder al te veel problemen zelf kunnen intaleren, of is dat heel ingewikkeld?

staat voor 25 euro ook nog een robbe navy 570 op het Xtreme forum, mocht je die willen wil ik wel als tussenpersoon dienen voor de afhandeling (scheelt weer account aanmaken)

grtz Jurriaan

Ik ben wel geintereseerd, want die regelaar in die link hieronder moet je nog in elkaar zetten, wat me niet zo handig lijkt omdat ik niet zo veel ervaring heb.

alleen uit mijn accu komt maar 7.5 volt, en op een site stond dat die robbe minstens 8.4 nodig heeft....

PS: helpt het jullie als ik even een foto'tje maak van de regelaar, motor enz..?

Laatst bewerkt:
Ik ben wel geintereseerd, want die regelaar in die link hieronder moet je nog in elkaar zetten, wat me niet zo handig lijkt omdat ik niet zo veel ervaring heb.
Met deze regelaar zou mijn boot dus moeten werken?
kan ik dan ook met 2 batterijen varen?
PS: helpt het jullie als ik even een foto'tje maak van de regelaar, motor enz..?

Kunnen solderen is wel gemakkelijk, inderdaad, maar zoals ik al zei, het is de goedkoopste, die ik ken...

Een 570 kan in principe 7 tot 30 cellen hanteren. Voor €25 een koopje!

Houdt er rekening mee, dat als je op 12 cellen gaat varen, het hebben van goede stekkers een vereiste is.
De Tamiya stekkers aan de meeste 6-cellen packs, hebben de nare gewoonte om bij grotere belasting te smelten, zodat je ze niet meer los krijgt, in het ergste geval veroorzaakt het ook nog kortsluiting, wat je je boot kan kosten.

Niet gebruiken dus, neem 4mm goudstekkers, er zijn genoeg (web)shops, waar je ze kunt kopen.

Als je op 12 cellen vaart, is het verstandig, om ze ook als 12 cellen te laden, dit om spanningsverschillen in de beide packs te vermijden.
Je hebt dus een lader nodig, die 12 cellen (of meer) in een keer kan laden.
Beide packs moeten even oud zijn, en hetzelfde aantal mAh hebben, maar dat spreekt vanzelf, neem ik aan...

Groeten, Jan.

oké,

dan wordt het dus maar gewoon op 6 cellen, anders wordt het nogal een dure boel, en ik wil puur voor de lol eens een keer varen.

maar zoals ik zei, mijn accu, na meting drukt er maar 7.5 V uit, die robbe las ik dat minstens 8.4 nodig heeft.... probleem neem ik aan...

oké,

dan wordt het dus maar gewoon op 6 cellen, anders wordt het nogal een dure boel, en ik wil puur voor de lol eens een keer varen.
Maar zoals ik zei, mijn accu, na meting drukt er maar 7.5 V uit, die robbe las ik dat minstens 8.4 nodig heeft.... probleem neem ik aan...

Er staat inderdaad 8,4V als minimum op, dus dan heb je met 6 cellen gewoon te weinig...

Als het een 700 motor is in je boot (foto's?) moet je op 6 cellen de akku wél wat verder naar voren leggen, anders zakt de kont er in en zwabber je met de neus omhoog als bezopen over het water...

Groeten, Jan.

Er staat inderdaad 8,4V als minimum op, dus dan heb je met 6 cellen gewoon te weinig...

Als het een 700 motor is in je boot (foto's?) moet je op 6 cellen de akku wél wat verder naar voren leggen, anders zakt de kont er in en zwabber je met de neus omhoog als bezopen over het water...

Groeten, Jan.

hoeveel kost een goedkope 3600 accu dan? samen met zo'n speciaal stekkertje?

Laatst bewerkt:
Back