Profiel werkstuk ideën

hallo,

ik moet dit jaar op school een profielwerkstuk gaan maken.
we weten ongeveer wel wat we willen gaan doen maar nog niet zeker,
we willen namelijk iets met RC doen maar we weten nog niet precies wat we willen maken,

echter moeten er een aantal eisen aanzitten:
het moet goedkoop zijn,
er moeten goede onderzoeks vragen over te stellen zijn

zou er iemand zijn die tips voor ons heeft??

groetjes,

En wat kun je met je handen, wat voor "werkplaats" en gereedschap heb je tot je beschikking?
Welke richting denk je zelf aan, plastic bouwdoos of zelf maken van de zend/ontvang-besturing, brede keuze.

Dus we zijn nu gegaan van: "Ik wil (vul hier iets in, bijvoorbeeld "een onderzeeër") maken als profielwerkstuk, kunnen jullie mij vertellen wat ik nodig heb en hoe ik dit moet bouwen?" naar: "Ik moet een profielwerkstuk maken, kunnen jullie iets voor me verzinnen?"

Dus we zijn nu gegaan van: "Ik wil (vul hier iets in, bijvoorbeeld "een onderzeeër") maken als profielwerkstuk, kunnen jullie mij vertellen wat ik nodig heb en hoe ik dit moet bouwen?" naar: "Ik moet een profielwerkstuk maken, kunnen jullie iets voor me verzinnen?"

Mooi voorbeeld, pak een baksteen en noem het een onderzeeër, gooi hem dan in het water en hoppa, een onderzeeër !

Ik weet het ook niet meer met de huidige opleidingen, schrijven met hoofdletters wordt al niet meer aangeleerd (hint topicstart) en eigen opdrachten verzinnen is blijkbaar ook heel moeilijk. Was er niet iets gaande dat de leerling zijn eigen pakket kon samenstellen? Dat heeft dus geen enkele kans van slagen......

By the way.... zijn de zomervakanties niet begonnen, nu al vragen over een profielwerkstuk?

Ach, hij is er al sinds maart mee bezig. Poging één lukte zeker niet ;)

Tip 1: Bedenk eerst eens wat de kern van het onderzoek is en stel vervolgens een onderzoeksvraag op. Als je dat hebt kun je je onderzoek invullen. Andersom gaat niet werken (zoals "ik wil iets met RC doen en zoek daar een passend onderzoek bij")

Tip 2: Keep it simple :yes:

Back