Profielbanden voor op 2WD ?

Ben een Ansmann Macnum aan het bouwen, maar ik vind de meegeleverde voorbanden met een recht profiel foeilelijk.

Ik denk erover om een tweede setje achterbanden (met off-road profiel) te bestellen en dan voor en achter de zelfde banden te monteren.

Nu meen ik op het forum gelezen te hebben dat je bij een 2WD beter voor geen profiel kan hebben, omdat dit het stuurgedrag negatief beïnvloed vanwege te veel grip.

Ik kan het betreffende topic niet meer vinden.

Iemand hier een idee over ?

op 2wd drives zijn "ridged" voorbanden met "ribbels" parralel aan de rotatie de meest common vorm, maar andere opties zijn ook gewoon prima hoor...

Dank voor de antwoorden.

Ik ga denk ik gewoon een setje achterbanden en wielen extra bestellen, dan heb ik voor een achter gewoon dezelfde banden ...

maar ik vind de meegeleverde voorbanden met een recht profiel foeilelijk.

Functie over vorm lijkt me als het gaat om een goede wegligging. Tijdens het rijden zal je toch het profiel van de band niet zien en als ik zelf zou moeten kiezen tussen banden die goed werken of banden die er alleen maar "mooi" uitzien dan weet ik wel wat ik neem. Hangt gewoon af van de ondergrond waarop je gaat rijden. Aan de hand daarvan bepaal je welke banden je neemt.

Functie over vorm lijkt me als het gaat om een goede wegligging.

euuhh ja ... dat was ook eigenlijk de oorspronkelijke vraag. Ik vind de banden niet mooi en wil eigenlijk andere, maar als de auto dan voor geen meter meer rijdt dan doe ik het niet ....

Of iedereen je hierin gelijk geeft weet ik niet. Genoeg mensen die helemaal prat gaan op "hele stoere" banden of een mooie body en minder geven om het rijgedrag van hun auto ....

Genoeg mensen die helemaal prat gaan op "hele stoere" banden of een mooie body en minder geven om het rijgedrag van hun auto ....

...Om daarna de auto op de plank te zetten na een zéér korte tijd gereden te hebben en er alleen maar naar kijken met de melding: "Hij rijd voor geen meter... Máár hij heeft wél gave banden..."

Op wat voor ondergrond rij je het meest met jouw auto? Als je hem voor off-road gebruikt zou ik daar een goed werkende set voor nemen en bijv. voor op straat een setje straatbanden. Dan kan je eventueel altijd nog een "gave set" banden kopen voor als hij statisch bekeken moet worden...

Op wat voor ondergrond rij je het meest met jouw auto? Als je hem voor off-road gebruikt zou ik daar een goed werkende set voor nemen en bijv. voor op straat een setje straatbanden. Dan kan je eventueel altijd nog een "gave set" banden kopen voor als hij statisch bekeken moet worden...

De Macnum is nog in aanbouw, maar met mijn 1/10 buggy rijdt ik vaak op een onverharde, zanderige parkeerplaats en op een brakliggen terreintje met zand en grindheuvels. Heb ook het strand geprobeerd, maar dat is met een (kleine) buggy niet zo'n succes. Ik heb ook een setje on-road banden gekocht, zodat ik eventueel wat straat-testjes kon doen zonder noppen kaal te rijden, maar die heb ik nog niet gebruikt.

De Macnum is een truggy en staat wat hoger op de wielen, dus waarschijnlijk wat meer mogelijkheden voor off-road terrein. Plan is om eerst eens met de standaard-banden te gaan rijden en te kijken hoe het uberhaupt bevalt een truggy tov een buggy. Daarna kijken we wel verder.

Back