Hier is ie dan..
.. hij is nog volledig wit vanboven en zwart vanonder, moet nog wat patroontjes bedenken om hem op te fleuren.
Maar hij is al twee maal aan de duinen geweest en hij doet het! Ik heb wel het gevoel dat de instelhoek van de vleugel te groot is. Het zwaartepunt ligt immers verdacht ver naar voor, ik moet down geven om te vliegen en bij de enige rol die ik heb kunnen/durven doen zat ik bijna in de grond :? Een beetje zoals mijn trainer met Clark-Y.
Het finaal gewicht: 760g. Niet bepaald een HLG maar dat was ook niet de bedoeling.
De V-staart blijkt behoorlijk kwetsbaar (4 keer met CA liggen klooien op één dag). Rustig op het strand landen levert echter geen problemen op.
Volgende week naar een high-lift helling om daar eens een beetje harder te kunnen gaan...
Heerlijk die voldoening als je eigen ontwerp voor je vliegt
groetjes,
Maarten

.. hij is nog volledig wit vanboven en zwart vanonder, moet nog wat patroontjes bedenken om hem op te fleuren.
Maar hij is al twee maal aan de duinen geweest en hij doet het! Ik heb wel het gevoel dat de instelhoek van de vleugel te groot is. Het zwaartepunt ligt immers verdacht ver naar voor, ik moet down geven om te vliegen en bij de enige rol die ik heb kunnen/durven doen zat ik bijna in de grond :? Een beetje zoals mijn trainer met Clark-Y.
Het finaal gewicht: 760g. Niet bepaald een HLG maar dat was ook niet de bedoeling.
De V-staart blijkt behoorlijk kwetsbaar (4 keer met CA liggen klooien op één dag). Rustig op het strand landen levert echter geen problemen op.
Volgende week naar een high-lift helling om daar eens een beetje harder te kunnen gaan...
Heerlijk die voldoening als je eigen ontwerp voor je vliegt

groetjes,
Maarten