Erik-M
PH-SAM
Nu sta ik op het punt een nieuwe stunter te bouwen. Ik zie echter als ik naar oudere tekeningen kijk dat profielen door de jaren best wel wat ontwikkelingen doormaken. Sommige trends komen en gaan, andere blijken toch goed te werken. Nou volg ik doorgaans braaf de tekening maar om nu een verouderd profiel te volgen is weer een beetje jammer als er betere alternatieven beschikbaar zijn. De laatste modellen die ik bouwde hadden een NACA 0018 profiel (of iets wat er erg veel op lijkt) Wat mij dan opvalt op tekeningen van verschillende ontwerpen is dat het neus contour vaak spitser is dan wanneer ik een NACA profiel print vanuit Profili. Als ik echter kijk naar sommige (heel erg dure) vliegklare ontwerpen van Oekraïnse makelijk, dan zie ik weer neuscontouren met een "grotere" radius.
Enfin, ik ben bepaald geen deskundige op dit gebied maar meer een volger. Maar ik ben wel zeer geïnteresseerd naar de laatste ontwikkelingen en waar ik speciaal op moet letten bij mijn volgende project.
Wie kan hier iets over vertellen?
Enfin, ik ben bepaald geen deskundige op dit gebied maar meer een volger. Maar ik ben wel zeer geïnteresseerd naar de laatste ontwikkelingen en waar ik speciaal op moet letten bij mijn volgende project.
Wie kan hier iets over vertellen?