profielwerkstuk r/c zeppelin

Nou we hebben gisteren de zeppelin getest in de sporthal op school.
Ging erg goed. Hij maakte goed vaart en we konden er redelijk lang mee vliegen.
Aantal dingen kunnen beter. De ballon is niet helemaal perfect luchtdicht bij het punt waar het ventiel zit.
Zo loopt hij vrij snel leeg. We hebben gisteren de ballon niet helemaal strak opgeblazen.
De trim gewichten waren ook wat te groot en daardoor was het lastig trimmen. Ook is de ballon iets te groot voor het gondeltje.
De ballon trekt ongeveer 70 gram naar boven. Het gondeltje zonder accu weegt 30 gram en we hebben twee accu's van 10 gram.
Die gaan we dus waarschijnlijk parallel schakelen zodat er nog 20 gram lift over blijft.
Die gaan we dan gebruiken om hem mooi recht te trimmen. De ballon is hier gevuld met waterstof.
Hieronder staat een filmpje, in het begin was het even wennen aan de besturing maar later ging het al beter.

[/media]

Laatst bewerkt door een moderator:
freaky-pyro zei:
De ballon is hier gevuld met waterstof.
Kijk je een beetje uit? Bij deze konden ze ook Apeldoorn bellen...
bk3.jpg
hindenburg1.jpg
hindenburg2.jpg
hindenburg3.jpg
skeleton.jpg

Dag Dames,
Het verslag is zo goed als af maar wie weet waar ik hem kan uploaden.
Het is een Word document. Ik wil hem hier graag posten, alle tips zijn welkom

freaky-pyro zei:
Dag Dames,
Het verslag is zo goed als af maar wie weet waar ik hem kan uploaden.
Het is een Word document. Ik wil hem hier graag posten, alle tips zijn welkom

rapidshare

Ik krijg van het filmpje niet helemaal idee van hoe het vliegbeeld is, misschien vliegt-ie wel heel strak, maar zou hij niet strakker vliegen (varen) met een paar vinnen aan de achterkant? Net zoals het grote voorbeeld.
Zou je eventueel van depron kunnen maken...

Bart

We hebben inderdaad het echte vliegen niet goed op video.
Hij vliegt op zich wel aardig hoor.
We moeten hem morgen presenteren dus is het nu wat laat om aan te passen.
Ik zal morgen wel even kijken of het nog gefilmd kan worden.
Wat vind je van het verslag?

Lijkt mij heel goed. Nou ja, ik heb nauwelijks idee van wat voor eisen er aan middelbare scholieren worden gesteld vandaag de dag... het is al twintig jaar geleden dat mijn zoon die leeftijd had... maar ik vind het goed opgezet en prima leesbaar.
Hopelijk is jullie leraar het met me eens!

Overigens, ik vind het stiekum ook leuk om te zien dat er wel degelijk scholieren vrijwel vlekkeloos Nederlands kunen schrijven... als je veel op Internet actief bent krijg je wel eens de indruk dat dat niet meer bestaat... of was het gewoon de spellchecker? :-)

Bart

Ik reageer maar even heel asociaal op de post van Bart :P

Voor een GOED cijfer doet een leerling echt alles hoor, dit soort dingen (verslagen etc) zijn de dingen waar we onze ietwat slechtere proefwerk cijfers mee kunnen ophalen :D

Mvg Jesse

Lijkt mij een prima verslag hoor, welke richting volg je ? (vmbo, havo, vwo....)
Maakt namelijk toch wel uit, maar het is iig een geslaagd project. Inventief, die servo als regelaar :!:

Stefan

Havo, zit nu in examenjaar.
Bij de weg je zorgt er wel voor dat er niet al te veel domme spellingfouten in je profielwerkstuk staan.
Het is toch zo'n beetje het belangrijkste verslag wat je op de middelbare school schrijft.
Ik hou jullie wel op de hoogte van het cijfer :P

@bdoets:

Neen, dat is de spelchecker zeker niet. Als ik na school praat of type dan is da ook dialect. maar als ik in school kom of bij mensen kom die ik niet ken, kan ik zonder moeite overschakelen naar het Algemeen Nederlands. Dat is gewoon een van de verschillen t.o.v. vroeger denk ik, de jeugd spreekt verschillende (nederlands) talen en bijna idereen wanneer ze welke moete gebruiken.

Grtz Matanza

Net verslag, goed gedaan! Jullie gaan zeker op allerlei vragen tijdens de presentatie kunnen antwoorden, gaat dus zeker goedkomen!

Klein puntje van kritiek: in de schrijftaal wordt "wouden" niet gebruikt, "wilden" is hier de aangewezen vorm.

morgoth924 zei:
Klein puntje van kritiek: in de schrijftaal wordt "wouden" niet gebruikt, "wilden" is hier de aangewezen vorm.
Dat is precies waarom ik schreef: "vrijwel vlekkeloos"... :D

Over jullie doel van het verslag: "iemand moet met dit verslag in staat zijn zoiets na te bouwen", ik denk dat dat aardig gelukt is!

mooi! zeer mooi zelfs!
alleen op bladzijde acht:
zogenaamde elektronische snelheids regelaar. Een elektronische snelheidsregelaar

Zoals ik al zei, net verslag. Misschien zelfs veels te veel (wat ik bedoel is de schrijffout, was één van de twee die me opviel, de andere is al genoemd...)

Stefan

zeppelin

heee,

Wij zijn op het moment ook bezig met het maken van een zeppelin voor ons PWS. Het is veel lastiger dan we dachten. Maar aangezien het jullie al gelukt is kunnen we misschien wel even iets aan jullie vragen:)

wij zitten beetje te kloten met het ventiel. Hoe hebben juullie dat gedaan en waar hebben jullie het ventiel vandaan? en hoe komen jullie aan de propellers/motors???

alvast bedankt:):)

Back