Profielwerkstuk zonneboot

Solarzelle (lose Solarzelle)
Solarzelle 0,61 Volt / 930 mA / 438 mW / 52 x 52 x 0,3 mm
Solarzelle 52 x 25 x 0,3 mm, Monokristallin, Verzinnte Lötstreifen, POLARITÄT: Vorderseite (Lötstreifen 2 mm Breite) Minusanschluß, Rückseite Plusanschluß, Leerlaufspannung 0,61 Volt, Nennspannung 0,5 Volt, Kurzschlussstrom 930 mA, Nennstrom 875 mA, max. Leistung 438 mWatt, Gewicht 2,0 Gramm. Standartmessbedingungen bei Solarzellen: Lichtspektrum AM 1,5, Bestrahlungsstärke E = 1000 Watt / m², Zellentemperatur 25 C°.

deze leveren haast 1 amp maar 0.61 volt per cel ik denk dat je het zo moet gaan zien dat je ongeveer een vliegdek schip moet gaan bouwen om ze op te kunnen leggen.
gr raf

Hallo!
Dagje HISWA zit er op, waaronder even langs de presentatie van de zonnen boot van de TU Delft te zijn geweest, was erg interessant!
Na wat informatie van een aantal mensen kom ik op het volgende uit!
Wat vinden jullie?!
-er werd verteld dat ik niet de benodigde energie uit de zonnen panelen kon krijgen voor het rechtstreeks aandrijven van het motortje, ze kwamen met de oplossing om een zonnepaneel (op de boot) de accu in de boot op te laden en dan de boot van tevoren even in de zon te zetten.
Wat denken jullie? Zou dit werken?

Wat denken jullie?

kijk eens naar bericht 8

Als jij denkt dat je daar punten mee kan behalen, is het toch goed?

Ik vind het dan alleen geen zonneboot.
Maar een marketing kreet.

Net zoals men nu zo juicht over de "schone" elektrische auto.
Alleen niemand vraagt hoe de laadstroom voor de accu tot stand gekomen is. . .(kenreactoren uit Frankrijk, bruinkolencentrales uit Duitsland)

Bedenk wel dat je de boot dan wel 10 uur in de zon moet zetten, voor misschien 3 minuten varen.
Een en ander afhankelijk hoe groot je panelen en je motor en je accu.

Ik dacht dat die boot van de site waar Jan naar heeft gelinkt wel op zonnekracht kon varen, en zelfs vrij vlot (halbgleitfahrt of zoiets hadden ze het over) en dat de accu alleen als buffer werd gebruikt.

Dat klopt.

Klaus Mahren noemt in die thread alle componenten waarmee hij z'n boten heeft opgebouwd.

Als de topicstarter er een mailtje naar Klaus tegen aan heeft gegooid, dan weet 'ie nu precies wat er moet/kan gebeuren.

Groeten, Jan.

Dat schiet lekker op:

Der Zutritt zu dieser Seite ist Ihnen leider verwehrt. Sie besitzen nicht die notwendigen Zugriffsrechte, um diese Seite aufrufen zu können.

Vandaar dat ik die info dus niet heb.

Back