Profielwerkstuk

• Topicstarter Topicstarter Kay
  • Startdatum Startdatum
K

Kay

Guest
Beste modelzweefvliegers,

Ik doe samen met een klasgenoot een werkstuk over zweefvliegtuigen.
In het theoretische deel bespreken wij onder andere de krachten die werken op een vliegtuig en wat de ideale vorm van de romp en de vleugels is.
In het praktische deel zijn wij van plan een werkend model zweefvliegtuig te bouwen.

Nu ben ik een tijdje geleden langs een modelbouwwinkel geweest om te vragen naar tekeningen van verschillende modellen. De winkelier had die niet tot zijn beschikking en adviseerde mij om op internet te zoeken. Op internet kan ik daarentegen geen bruikbare tekeningen vinden. Ik kwam niet veel verder dan wat vage foto's van tekeningen in fora (zoals deze).

Nu was mijn vraag of jullie misschien wat links hebben waar ik tekeningen zou kunnen vinden.

Het is de bedoeling dat ons uiteindelijke vliegtuig door middel van werpen aangedreven wordt (dus zonder motor of lier). Het vliegtuig hoeft ook niet te kunnen sturen, dat zou voor ons teveel werk zijn (afstand bestuurbaar enzo) aangezien we het hele vliegtuig eigenhandig van (Balsa)hout willen maken.

Bij voorbaat dank,

Roderik en Kay

Hartelijk dank voor deze snelle reacties!

Ik heb ondertussen een paar tekeningen gedownload en denk dat daar zeker wel wat bruikbaars tussenzit!

Nogmaals hartelijk bedankt! :D

Back